zondag 7 september 2014

Weer eentje

Het zesde blok is ook af, dit keer is het er eentje van mezelf, niet te druk, net goed denk ik. Ben nu met de blokken in het middenstuk op de helft.
Ook natuurlijk nog even wat foto's op de weg gemaakt, dat grote ding komt tenslotte uit in de sloot voor onze tuin, dus wel in de gaten houden. Hij lijkt zo wel heel erg dichtbij de tuin.
Fotootje van de andere kant,in het land aan de overkant van de weg.
De heg is eindelijk zoals we hem willen hebben een heel stuk korter en smaller. Achter het hek moet de jasmijn ook nog een stuk verder terug gesnoeid worden, maar daar kunnen we erg slecht bij, hangt heel erg over de sloot en de grond loopt daar behoorlijk steil af, maar met de takkenschaar komen we ook wel een eind, met die uitschuifbare stelen. Het zal de tijd wel niet zijn om te snoeien maar och wat geeft het, als hij dood gaat, ook niet erg, vind hem niet op een goede plek staan daar. Ik hoorde dat het weer goed wordt deze week, dus we kunnen weer aan de gang.
Dit boek ben ik aan het lezen, ik ben nu op de helft ongeveer en kwam er gisteren achter dat dit het derde boek in een serie is. Er komen dus mensen in voor uit de vorige boeken. Ik ben wel zo gelukkig dat ik het eerste deel ook heb, maar het tweede deel jammer genoeg niet, dus hopelijk vind ik die ook nog. Ik lees het boek nu natuurlijk wel uit want ik ben veel te benieuwd hoe het afloopt. Ik had nog nooit van de schrijfster gehoord en dit boek kwam toevallig op mijn pad. Het gaat over een vrouw die als kind van vijf jaar haar moeder en zusje verliest bij een aanval van de Shawnee indianen en haar broertje van 10 wordt ontvoerd. Na een lange logeerpartij bij haar tante komt ze terug en daar begint dan eigenlijk het boek en ze wordt verliefd op een indiaan.
Het schijnt dat de schrijfster uit haar eigen verleden put  en over haar voorouders vertelt. |Ik vind het een boek wat lekker weg leest en ook nog wat geschiedenis weergeeft of het de echte geschiedenis is weet ik niet, maar zoals ik al zei, het leest lekker weg.





4 opmerkingen:

  1. Nee hoor, niet te druk, juist mooi zo!
    Ben benieuwd naar het boek, maar eerst het andere uitlezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik kan er weer op, Wat een groot landgoed hebben jullie toch! Lekker hoor.
    En nu weer op zoek naar Laura Frantz, heb het Wim al ingefluisterd. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je vordert gestaag met je quilt. Prachtig vind ik ze, die applicatieblokken. Ik heb me er nog niet aan durven wagen :-).
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alweer een blok af! Je kunt wel zien dat je het leuk vindt om te doen....
    Houd jij ook zo van lezen? Ik ken deze schrijfster niet, maar ik lees vaak boeken van bepaalde schrijvers als ik iets 'goeds' ontdekt hebt.
    Succes weer met alle werkzaamheden rondom jullie home!

    BeantwoordenVerwijderen