zondag 14 september 2014

Zoektocht

Vorige week wilde ik weer wat stof voor de duifjes voor bereiden door er vlisofix op te strijken en de vlisofix was zoek. Begreep er niets van. Ik heb in de slaapkamer, in de ruimte onder de trap, een paar bakken met hobbyspullen staan en daar ligt het altijd bovenop. Overal gekeken en gezocht, zonder dat manlief het merkte want anders krijg ik commentaar ( manlief is altijd van alles kwijt, ik zelden en dat wil ik wel zo houden),  nergens te vinden. Dan maar even wat anders doen tot ik over een paar dagen weer naar het dorp ga voor boodschappen en dan nieuwe vlisofix halen. Paar uur later begin ik met de bedden af te halen om te verschonen en wat zie ik..............., het rolletje vlisofix :-). Achteraf weet ik het wel, ik had iets uit de bak er onder nodig en heb het rolletje op de sprei gegooid, gepakt wat ik wilde hebben en nooit meer aan dat rolletje gedacht en dat is netjes aan het voeteneinde tussen onde dekbedden in gerold en wij hebben er niets van gevoeld, het zat precies in de naad tussen onze matrassen in :-) Een plek waar ik nooit zou zoeken.
Daardoor en ook door wat ik buiten zie,
de kastanje is al helemaal in herfstkleur, ben ik aan wat herfstdeco's begonnen, ik heb met de accuquilt en vilt allemaal blaadjes en pompoenen gestanst en die aan elkaar gefestonneerd en er nerven op geborduurd. Ook maar meteen het blaadje en andere herftsdeco te voorschijn gehaald, de glaasjes, de waxinelichtjes opgezocht, neergezet en mijn tafel is nu helemaal in herfstsfeer.
De blaadjes en pompoenen heb ik van 2 verschillende kleuren vilt gemaakt, dus wanneer ik geen geel pompoentje wil, maar een bruine, hoef ik het blaadje alleen maar om te draaien.
Ik bedoel dus dit, de voorkant
en de achterkant of net andersom. Het was een leuk tussendoortje. Nu we toch op handwerkgebied zijn ga ik daar even mee verder.
Ik heb naar een zieke vriendin sokken gestuurd want ik weet dat ze die graag draagt en bij het opzoeken daarvan kwam ik er achter dat ik verder geen nieuwe sokken meer in voorraad had, dus ik brei weer bij de tv 's avonds simpele sokken. Ik had al
een groot gedeelte van de eerste sok af en ben nu al een stuk verder, nog een stukje boord en dan kan ik weer met de hiel beginnen. Gelukkig heb ik altijd veel sokkenwol op voorraad, dus hoef alleen maar in een bak te graaien, wel oppassen voor m'n vlisofix :-)
En over breien gesproken, kijk eens wat ik bij de dikke meneer tegenkwam
die heb ik meteen gepre-ordered. Ik wist al dat het er aan kwam, had ik op de facebook-pagina van Arne en Carlos gelezen en ik weet dat ik het toch aanschaf. Ik heb ook heel veel zelfgesponnen wol wat kan vilten, dus ik ben blij, sloffen slijt ik altijd bij de vleet, ik loop nu op nepcrocs, die gaan langer mee, maar oooooo wat zal ik van de winter lekker lopen op zulke sloffen. Er zitten zulke leuke tussen.  En hier (klik) kan je in het boek kijken. Op de faceboek pagina stond dat hij hier in oktober leverbaar was, maar bij de dikke meneer is hij de 23 september leverbaar. Hopelijk is dat echt zo. Ik wacht in spanning af.

Buiten naast de heg zat een flinke diepte, we hebben een vracht grond laten komen van 10 kuub om het op te vullen en dat lukt aardig.
Ook even foto van de andere kant en dan lijkt het ineens niet zo veel meer.
Al een beetje verder geschoven langs de heg.
Het paadje moest ook weer vernieuwd worden want alle tegels waren gebroken, ook een stuk tranenplaat er op gelegd, zodat er makkelijk de tuin ingereden kan worden.
Zelfs de betonnen plaat was gebroken, dus die is er ook uit, gelukkig hebben we nu een puinbak staan, zodat dat meteen weggeruimd kan worden.

En hier, voor die boom wil ik een terras met een zitje, manlief wil er gras laten groeien. Mag het misschien niet zeggen, maar dan lijkt hij heel erg veel op zijn moeder, wil van geen wijken weten, dus dat moet nog even "uitgevochten"  worden. Gelukkig hebben wij vrouwen, aardige wapens die we in de strijd kunnen gooien :-). Dus dit wordt vervolgd.

De aardbeien doen het nog steeds goed en ik heb er zo nu en dan wel iets te oogsten van, niet zo veel, maar net lekker, paar aardbeitjes in de yoghurt.
Vanmiddag, wanneer de dauw van de tomaatjes af is, ga ik ze oogsten, de plant zelf ziet er niet meer uit, maar de tomaatjes groeien er nog welig aan, aan de paprika zitten nog 4 groene paprika's en die haal ik er ook af, wacht niet tot de rood zijn, groen vind ik ze ook lekker.
Buiten in de oude schuur ligt een hele berg oud hout en oude deuren, allemaal verrot, jammer, want er zitten mooie deuren tussen, maar je hebt er niks meer aan.
En er is weer heel veel opgeruimd en nu ik de foto zie, verbaas ik mij erover dat het zinken teiltje nog steeds aan de balk hangt. Die is voor zover ik weet helemaal heel, dus die blijft bewaard. Aan de rechterkant staan nog meer oude deuren, ook helemaal verrot, dus wanneer de puinbak vol is, komt er een nieuwe bak voor hout en wanneer die gevuld is, dan stoppen we er mee voor dit jaar, want het slechte herfstweer gaat er aan komen en dan doen we buiten toch niks meer en om dan weer een winter tegen zo'n oranje bak aan te kijken hoeft voor mij niet.

Tot mijn verbazing zie ik ineens mijn teller weer te voorschijn komen aan de rechterkant. Ik was hem zeker al een jaar kwijt. Nou ja, benieuwd hoe lang hij dit keer blijft :-).











4 opmerkingen:

  1. Jeetje wat een verhaal weer Marian!
    Zo leuk om te lezen en julie vorderen langzaam maar gestaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit heb je een mooi park Marian :-)) En je teller is al weer weg denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gekke plek hoor Marian, om je vlisofix in bed te bewaren ... :), maar dat overkomt je vast geen tweede keer!
    En je hebt het nieuwe boek al van de Noorse heren..., ik wist niet eens dat er weer één uit kwam..
    10 kuub grond, dat is niet weinig .. jullie blijven toch altijd bezig in de tuin en op je land. Maar als ik dan weer over je oogst lees, is het toch ook echt leuk om één ander in je moestuin te hebben staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verhaal weer Marian!
    Foto van de aardbeitjes vind ik ook erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen