zondag 5 oktober 2014

En zo gaat het verder

Begin deze week zijn we verder gegaan met de takken die van de boom afkwamen,
dat resulteerde in deze berg brandhout, bij negen zakken ben ik gestopt met tellen.
De takken die te dun zijn om als brandhout te dienen op een hoop gegooid "in" de oude schuur, zodat het makkelijk in de groenbak geschept kan worden, die al besteld is en morgen neergezet wordt.
 Om iets anders te doen heb ik 's avonds luxe chocoladecake gebakken uit dit boek
Dit boek had ik meebesteld bij de dikke meneer, was flink afgeprijsd, heeft ruim 320 blz. en kost 7,90 euro, geen geld en er staan lekkere dingen in.
Er zaten gehakte gedroogde cranberries, pecannoten en chocolade stukjes in deze cake en er boven op chocolade glazuur. Een flink aanslag op de heupen, maar zoooooo lekker, leek wel een beetje op brownies.
De volgende dag zaten we te genieten van koffie met cake en ik zie ineens weer mannen in de tuin lopen. Ik weer naar buiten om te vragen wat ze gingen doen.
Dit dus, een rubber slang doorgetrokken om de kabels door te trekken en weer in te graven.
En dan is het nu weer zo, netjes ingegraven voor zover ik weet, nu nog even met de hark gelijk maken en dan groeit er volgend jaar gras, hoop ik :-).
Inmiddels 1 slof opnieuw gebreid, de hiel klopte, nu de andere slof nog, dan kan ik ze vilten in de wasmachine, ben zo benieuwd, maar nog even geduld, ik ben met de andere al een aantal naalden voorbij de hiel, dus het gaat lekker.
Ik heb ook in een verloren uurtje (die heb ik ook wel eens) weer wat in mijn hobbyboekjes geneusd en daar een aantal uitgehaald voor schoondochter, die altijd prachtige kaarten maakt. Ik heb daar geen tijd meer voor, teveel andere hobby's. De bijpassende mallen bij de boekjes opgezocht en aan zoon meegegeven. Dat ruimt toch weer een beetje op. Tussen de boekjes kwam ik een oude liefde tegen, vriendschapsbandje knopen, had ik toch wel weer even zin in, dus even 2 simpele bandjes om het weer even in de vingers te krijgen, het was tenslotte al meer dan twintig? jaar geleden dat ik dat gedaan had.
Manlief was weer buiten bezig met het opruimen van de schuur, we hebben nu een container voor hout staan toen ik ineens een lawaai hoorde. Dacht meteen dat gaat niet goed. Naar buiten om te kijken, was de rest van de schuur ingestort en manlief stond erbij en keek ernaar. Gelukkig!!!
De buurvrouw kwam ook kijken want die had ook de klap gehoord en even later zag ik een buurman van een paar huizen verderop met de auto aanrijden, kijken en weer terugrijden.
Zo ziet het er nu uit, raar hoor om de binnenkant van de schuurgevel weer te kunnen zien, meteen weer verder met ruimen en er kwamen weer wat leuke dingen tevoorschijn.
Een ronde metalen bord met de Nederlandse leeuw en de woorden
Van de tyrannie bevrijd         10 mei 1940 - 5 mei 1945.
Het is wat aangetast door de weersinvloeden. Dochter zat nog even te twijfelen of ze het wilde hebben of niet, dat hoor ik nog wel, doe het toch niet zomaar weg.
En de andere is een Nederlandse cloisonné tegel van Westraven Utrecht, dus van voor 1963 toen ging het op in de Porseleine fles in Delft.
En deze koppen lagen er ook, grappig die gillende kabouter, maar wil hem toch niet in huis hebben, ik houd niet zo van dat soort dingen. Die andere lijkt wel iets religieus, maar weet het niet zeker. Ik heb niet zoveel verstand van die dingen.
Ineens is de containers dan weer vol met hout, morgenochtend wordt hij weer opgehaald, kunnen we aan het groen beginnen om te lozen. Gisterochtend kreeg ik toch een leuke verrassing van een van mijn vriendinnen.


Een prachtig herfstboeket in mooie warme tinten, het staat prachtig op tafel, zo echt herfst. Nogmaals dank je wel.
Dit boek ben ik nu aan het lezen, prachtig boek. Ik lees graag iets van deze schrijfster, zoals de diverse landschappen in Australië beschreven worden. Ik lees ze graag.
Zo nu heb ik genoeg geblogd voor vandaag :-) en ga een inhaalslag leven om de diverse blogs van jullie te lezen, ben gewoon anderhalve week achter bij sommigen.











4 opmerkingen:

  1. Wat een verhalen weer, en die cake mmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel verhaal en een schuur verder dus!!! Zo maak je nog eens wat mee, en je vind nog eens wat! Het is dat je zo ver woont voor mij anders kwam ik die taart even proeven! ;) en wat een geweldig boeket Marian, die zal je dus wel verdiend hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weer, die verhalen.
    En het boeket is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O no, het werk houdt ook nooit op hè bij jullie... En nu is de schuur dus ingestort en moet er vast een andere komen!
    Dat boeket kon je wel gebruiken na al die toestanden... en chocolade voor de troost is ook niet verkeerd...
    Wat een leuke dingen komen er bij jou tevoorschijn als je in je hobbyspullen duikt... daar moet je maar eens meer gaan kijken hoor...

    BeantwoordenVerwijderen