donderdag 30 oktober 2014

Het is al even geleden

dat ik heb geblogd, niet omdat ik niets te vertellen had, maar omdat we zoveel hebben gedaan :-).
Verder gegaan met de schuur, ik weet niet zeker of ik deze foto al had geplaatst, maar beter 2 keer dan geen foto. Vind het zo makkelijk om later nog iets terug te zoeken, wanneer iets ongeveer was ;-).
De top van de gespleten boom bij de schuur een stuk afgezaagd,


de struiken die er omheen stonden ook weggehaald, wat een licht en uitzicht hebben we nu weer.
Ook fotootje van de andere kant, we kunnen weer overal heen kijken.
Het hout en takken ook weer weggewerkt en er zijn weer de nodige zakken hout naar zoonlief gegaan.
De eik is ook aan de onderkant gesnoeid, die kan er weer een paar jaar tegen.
Speedy kwam ook even kijken wat we aan het doen waren. Zo nieuwsgierig als hij altijd is.
Tussen al het werk door zijn er weer een paar sokken klaar,

is er gevulde speculaas gebakken, al was het alleen al voor de geur,  maar de smaak is ook prima.
Is de tabletopper ook gequilt en klaar,
zijn er ook weer wat leuke lapjes aangeschaft

en er is begonnen met een nieuwe tabletopper, wel geïnspireerd op degene die af is, maar wordt toch anders, een beetje antiek look en natuurlijk weer gestanst met de accuquilt. Ik begin goed in mijn applicatiemallen te komen :-).
Als laatste nog even een tip voor de poppenhuis liefhebbers, ik zag bij de B.ig B.azar bovenstaande kerstverlichting, ledlampjes die branden op 2 penlight batterijtjes, prima geschikt voor poppenhuis verlichting of andere dingen die er van gemaakt kunnen worden.







5 opmerkingen:

  1. Het is maar goed dat jullie "gepensioneerd" zijn anders had je tijd te kort gekomen. Wat hebben jullie een bergen werk verzet!!!!! Dat quilten is wel heel erg leuk, maar ik heb nu al zoveel hobby's, ik blijf jou maar gewoon volgen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer veel werk verzet, bezige bij. En wat een mooi uitzicht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben inderdaad níet stil gezeten! Er is zowel buiten als binnen hard gewerkt, lekker om daar nu van te kunnen genieten! Wat een prachtig uitzicht hebben jullie, heerlijk die ruimte.
    Heb je je vilttas al af, of wordt dat misschien een winterklusje?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zat je berichtje te lezen en dacht 'tablet opper' ..., wat is dat nu weer voor een ding..., zal Marian misschien een t vergeten zijn en noemt ze een hoes voor een tablet een topper, gewoon een soort van top om de tablet...
    Nee hè..., het duurde even en toen begreep ik dat je het over je tafellopertje had, hahahahaha....
    Wat ziet hij er prachtig uit! En nummer 2 gaat het ook worden gezien die mooie stofjes en vormpjes...
    Als er nog speculaas overblijft mag je het wel bij ons brengen hoor, mmmmmm..
    Het zal nu toch buiten wel een beetje gedaan zijn wat betreft het werk? Maken jullie maar een heerlijke winterstop wat dat betreft, lekker bij de kachel met een boek ofzo...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Marian....wat hebben jullie hard gewerkt!
    Leuk om zo te lezen en er een beetje een beeld bij te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen