zondag 23 november 2014

Heel veel foto's

heb ik om te laten zien, dus ik begin gauw.

Allereerst nog eentje van de schuur, zo is goed te zien hoe leeg hij nu al is, zie je de kraan onder het raam zitten, die doet het al jaren niet meer. Nog 1 hoek te gaan en
deze rommel nog, op deze foto is het al uitgezocht en liggen 2 stapels te wachten op de diverse afvalbakken, eentje voor hout en eentje voor de rest. Maar dat gaat pas volgend jaar gebeuren wanneer het weer weer naar de zomer toeloopt.
Heb natuurlijk ook weer een paar sokken gebreid, het volgende paar staat alweer op de naalden, dat gaat ook gewoon door.
De tabletopper (was een leuke verlezing Elizabeth :-)) is ook helemaal klaar, de nietjes zijn er uit en hij is gewassen. Ik ben al lekker met de volgende bezig,
die een stukje groter wordt, de stitchery is nog niet helemaal klaar, maar die komt van de week ook wel af. De kristallen en de sneeuwman zijn van vilt, heerlijk spul om mee te werken en het rafelt niet.
Ook de klosjes van Aurifill zijn begin deze maand weer gearriveerd, heerlijk die kleurtjes die zo de brievenbus komen binnenrollen.

En er zijn weer lapjes voor de ROS gevonden.
Ook heb ik bij mijn 3 euro de meter kraam op de markt hele grove aidastof gevonden, in het echt is de stof veel bruiner, bijna net zo bruin als de duimstok die er op ligt, gek dat de kleuren niet goed weergeven op de foto. Wist niet helemaal wat ik er mee moest, maar heb nu al spijt dat ik maar 1 meter heb genomen. Dus volgende week nog even terug om nog een paar meter te halen,. Heb er een prima ideetje voor. Maar daar moet nog even op "gebroed" worden :-).
Weer speculaasjes gebakken voor in de speculaaspot, die mag nu weer op tafel komen, een dagje van te voren het deeg maken en dan de koelkast in en 1 bakplaatje met speculaasjes bakken en wanneer ze op zijn, weer een bakplaatje vol bakken. Er passen 15 speculaasjes op de bakplaat, voor ons ruim voldoende. Zo heb ik altijd verse speculaasjes in huis deze dagen en de geur wanneer ze gebakken worden, daar kan niets tegenop.
Weken geleden is het alweer, ben ik met dochter naar Liza's Bloemdecoraties geweest in Ouderkerk aan den IJssel. Dat was zo leuk, eerst naar Krimpen, vlak na de brug moesten we rechts er af en eigenlijk meteen weer terug rijden, voor ons gevoel gingen we niet goed, maar de Tomtom weet het gelukkig beter en na alle aanwijzingen opgevolgd te hebben kwamen we op de dijk. Prachtige oude huizen gezien, maar ook bouwvallen, er was echt van alles wat. In Ouderkerk een parkeerplek gezocht en de showroom van Liza in, was eigenlijk niet open, maar omdat ze alles aan het klaarmaken en stofzuigen was voor het open huis 's avonds mochten we toch even kijken. Wat was dat leuk zeg, zo'n heel oud dijkhuisje, van de straat af al een paar trapjes naar beneden om door de voordeur te kunnen en overal op en afstapjes. Ben daar gevallen (niet echt natuurlijk, maar figuurlijk:-) ) voor een kerstdeco, heb ik geen foto van, die komt later wel. Daarna naar de winkel die was schuin aan de overkant, ook al trapje af om in een hele kleine voortuin te komen, helemaal vol met allerlei potten, planten en deco.  Daarna naar binnen en dat was ook echt genieten, de winkel was aan de kant van de IJssel en in de keuken was achteraan een soort van serre met eettafel (geloof ik) en je zag nog net door een raampje het water stromen, prachtig, jammer dat het het zo'n koude sombere dag was. En dat huisje, zo leuk overal op en afstapjes en er was boven zelfs nog een bedstee. Heb daar ook de metalen sneeuwsterren, de houten skietjes en een zak met allerlei houten knopen in verschillende maten gekocht. Als jullie een een leuke rit willen is dat echt een aanrader. Wij zullen er vast nog wel eens naar toe gaan en dan probeer ik foto's te maken, had nu natuurlijk niet mijn cameraatje bij mij, wist niet dat dat zo leuk was daar.
Natuurlijk ben ik in oktober ook naar de poppenhuisbeurs in Apeldoorn geweest en daar lootjes gekocht, zoals altijd, ten bate van de kinderafdeling van het ziekenhuis en daar heb ik bovenstaande spulletjes gewonnen. En grote kam met lintjes in verschillende breedtes om strikjes te maken, paar boekjes en 2 poppenkastpopjes. Het setje voor de onderzetters gekregen van Art of mini bij aftekening van de catalogus.
Niet de beste foto die ik maakte, maar het zijn koekblikken met sneeuwmannen er op voor de verzameling.
En bij Sun bovenstaande setjes gekocht, behalve het zakje met de ijsblokjes, die heb ik ergens anders gehaald. Ik zie nu ook dat ik de stofjes die ik gekocht heb niet op de foto heb gezet, komt dan ook later.

Dochter had hele leuke houten schaatsjes gekocht en die wilde ik ook, helaas uitverkocht, maar ik kan redelijk zagen, nagetekend, malletje gemaakt en op het hout gezet, Al doende herinnerde ik mij dat ik ooit eens Victoriaanse schaatsen tegen ben gekomen, dus ook getekend en malletje gemaakt, op het hout gezet en alles uitgezaagd. Moet nog wel schuren, schilderen en verder afwerken, dus dat komt ook de volgende keer. Ik merk nu wel dat ik genoeg stof heb om de volgende keer te bloggen :-) Hopelijk gun ik mij daar iets meer tijd voor, want nu schoot het er steeds bij in en ik doe het zo graag ;-).








5 opmerkingen:

  1. Jeetje Marian jij mag wel 150 jaar oud worden voordat je uitgeknutseld bent, wat een werk allemaal, en zo leuk!!!! Die schuur leegruimen dat gaat goed, wat een berenklus was dat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat een enorme 'drukte';-) Leuk zo'n overzicht van al die mooie dingen. Goed dat het even 'wordt' en de schuur met rust gelaten kan worden, nu heb je meer tijd voor 'binnenklusjes'. Ik ben benieuwd wat je met de grove Aida gaat maken, maar ik zal geduld hebben (waar is trouwens die markt?). Mmmm, speculaasjes zelf bakken, dat ruikt inderdaad heerlijk in huis! Leuk je schaatsjes. Leuk alles eigenlijk!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog weer Marian, leuk die schaatsdingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely post Marian. I could almost smell your delicious gingerbread from over here xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht vanmiddag 'waarom blogt Marian niet meer?' en ik ging dus maar even kijken.. Had ik dit leuke lange bericht helemaal gemist!
    Wat ben je heerlijk druk met van alles en nog wat..., gave spulletjes uit het tuincentrum, mooie lapjes en garenklosjes...
    Gaan jullie een nieuwe schuur bouwen? Wat een werk toch rondom jullie huis steeds weer.
    Het is maar goed dat het 's avonds vroeg donker is, anders zou je altijd aan de gang blijven...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen