donderdag 18 december 2014

Beetje kerstsfeer

Heel langzaam begin ik in ons huisje wat kerstsfeer te brengen.
Ik ben met de schouw begonnen, op het randje staat allereerst links de stolp met het cadeautje er in, een engel in armeluiszilver, daarnaast de glazen belletjes met bovenop rendier Rudolph, de kerstman en een sneeuwpopje, dan de rieten krans met de kerstklokjes, een klos met lint waarop 25 december staat, een sneeuwpop waar een waxinelichtje in past. En dan komt de mijnwerkerslamp, een echte, die permanent op de schouw staat. De lamp is van een oom van manlief geweest, die heeft in de Limburgse mijnen gewerkt totdat ze gingen sluiten. En nu staat hij bij ons op de schouw te pronken. Daarnaast een echte tinnen snuitschaar, ook een hele oude uit manliefs familie en die ligt daar ook permanent en daar zal ik morgen of zo een duidelijke foto van maken, het is nu veel te donker.
Op tafel staat de glazen kerstboom, onderin gevuld met sneeuw (van fiberfill) en wat deco's, in het glazen bakje erboven liggen zelfgebakken koekjes. Dit keer vind ik ze niet zo lekker, ze zijn gebakken van een koekjesmix en daar houd ik niet zo van. Ik heb het liefst 1-2-3 deeg met ongeveer 75 gram toevoeging. Dat kan van rozijnen tot kaneelsuiker zijn en alles wat er tussen ligt. Die vinden wij allemaal het lekkerst.
Nog even een fotootje van alle deco die in het onderste bakje ligt.
Een kant van het hexagonnen kerstboompje heb ik ook af, morgen begin ik aan de andere kant.
De kerstballen voor buiten heb ik ook al tevoorschijn gehaald, maar omdat het steeds zulk slecht weer is liggen die nog binnen en ik had er maar 4 voor buiten, dus heb er maar 2 bij gebreid, wit-zwart dit keer, past goed bij de wit-rode ballen die er al waren.
Wanneer ik ze opgehangen heb maak ik nieuw fotootje.






3 opmerkingen:

  1. Your decorating is so lovely. I love your glass Christmas tree with the ornaments in the bottom layer. Merry Christmas Marian xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er wel lekker uit hoor die koekjes:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh..., die lamp! Dat vind ik echt prachtig .. Mooi dat ie zo in de familie blijft.
    Wat een gezelligheid op je schouw, Marian. Ja, zo langzamerhand komt kerst dichtbij ... Zelf heb ik nog weinig in sfeer gebracht, gewoon niet zo'n zin in dit jaar. Hang jij die kerstballen buiten? Tja, waarom ook niet. Ik heb er ook nog in een doos liggen; morgen toch maar eens tevoorschijn halen...

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen