maandag 1 december 2014

Werkwijze boompje en zo.

Ik zag op een blog bij iemand een kerstboompje van hexagonnen. Die vind ik heel erg leuk en wilde ik ook maken. Ik ben in het gelukkige bezit van de stans voor de kleine halve inch hexagonnen voor het papier en de stof, dus ben ik begonnen met stansen en plakken



En terwijl ik daarmee bezig was, kreeg ik een ideetje, meteen uitproberen en dat resulteerde in dit
Tot zover ging het nog steeds naar wens, nu nog puzzelen hoe het verder moet en dat is gelukt
Zo ziet het er uit na het aan elkaar naaien, zonder de papiertjes, met de papiertjes ging het wat moeizaam hier en daar.
En na het vullen en randje dichtnaaien is het klaar, ik heb het met gemalen walnootdoppen gevuld, die zijn te koop bij het Quilters Palet in Den Haag. Blijft goed staan ook, aan de zijkanten onderaan blijft er een recht stukje over. Dat heb ik weggewerkt zoals aan de rechterkant goed te zien is, halve hexagonkantjes aan elkaar gezet. Dat moet toch voor niemand een probleem zijn.
Nog een foto dan, ik ben er speciaal voor naar buiten gegaan, want binnen lukte niet met dit donkere en sombere weer.  Misschien ga ik er nog eentje maken van hexagonnen van een hele inch, die stans heb ik ook :-). Maar eerst het kerstboompje wat ik in de eerste instantie wilde maken. Ik heb tenslotte niet voor niks 90 hexagonnetjes klaarliggen, hoef ze alleen nog maar aan elkaar te naaien en recht takje te zoeken.
De stitchery voor het tafelkleedje heb ik ook klaar, nu kan ik alles aan elkaar gaan zetten, wanneer ik mij de tijd gun.
Nu komen de foto's die ik in het vorige logje heb belooft, allereerst van de mooie kerstversiering
Een cadeautje in een mini taartstolp, vind het zooo leuk, ben ik echt blij mee.
Deze lapjes gekocht op de poppenhuisbeurs, zo lief met die kleine bloemetjes en de lapjes met tekst zijn ook al zo leuk, echt iets voor een speciaal project. Hoewel.... ik vind al mijn projecten speciaal.
En in een van de dozen met hobby spullen in de opslag vond ik nog leuke rozenlapjes. Geen idee wat ik ermee wilde doen, want toen deed ik nog niet aan quilten of zo, maar komt nu mooi van pas in de duivenquilt voor de diverse hartjes.
Oh ja @ Marjan, die 3 euro de meter kraam staat op donderdag in Capelle aan den IJssel bij winkelcentrum de Koperwiek, niet alles is 3 euro de meter maar een heleboel wel.





4 opmerkingen:

  1. Wat een grappig speldenkussen?
    En rozenstofjes kun je nooit genoeg hebben toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk en apart kerstboompje! Die sneeuwmanstitchery vind ik helemaal leuk!
    Wat de 3 euro per meter kraam betreft, dat is niet om de hoek, hihi, als ik daarheen ga rijden stijgt de prijs door het brandstofverbruik ;-)
    Groetjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wel apart dat boompje, maar ook veel werk en stofjes ja dat komt altijd van pas.

    BeantwoordenVerwijderen