donderdag 15 januari 2015

Breien en zo

Ik brei mee met de Zeeuwse mee-brei-deken. Ik heb daarvoor acryl garen in een licht beige kleur genomen. Natuurlijk moet ik wel mee breien met deze deken, ik ben tenslotte via mijn vader voor een heel groot gedeelte Zeeuws, al ben ik in Rotterdam geboren.
Vanmorgen kwamen de patronen voor de eerste vijf blokken in mijn mailbox gevlogen. En ik kon het niet laten, ik moest er vast aan beginnen.
Natuurlijk heb ik ook weer blokjes gebreid voor de SYB, maar daar ben ik nog lang niet aan het eindje. Ik moet eerst weer veel sokken breien en dan heb ik er weer restjes voor. Maar ik wil wel weer proberen om er 4 á 5 rijen met blokjes dit jaar aan vast te zetten. Tot nu toe lukt mij het aardig om jaarlijks 4 - 5 rijen er aan vast te maken, maar het is nog een heel vers jaar, dus heb ik nog even.
Intussen heb ik weer een paar sokken gebreid van Opal Flower Power, deze doen mij zo aan paarse seringen denken, maar dat zal nog wel even duren voor het weer zover is. Deze sokken zijn niet voor mij, ze zijn bestemd voor een zieke vriendin en als het goed is zijn ze al op de plaats van bestemming.
Een paar weken geleden heeft het gesneeuwd en aansluitend behoorlijk gestormd en dat resulteerde in dit
de kroosjesboom verloor 2 flinke takken, we kunnen er nog net langs lopen, dus er is al weer werk aan de winkel wanneer het weer wat beter wordt en zoon kan volgend jaar weer lekker de open haard stoken.
Maar er is nog genoeg boom over, vorig jaar hadden we een behoorlijke oogst van de pruimpjes, dus dit jaar zal het toch wat minder zijn. Vind ik ook niet erg, want hij staat niet op de goede plek, vlak bij de achterdeur, dus van de zomer kunnen we daar 2 á 3 weken niet naar binnen vanwege alle insecten die daar rond vliegen.

De klosjes van de klosjesclub kwamen ook weer binnen en ik had er bruin quiltgaren en een beursje bijbesteld. Het beursje moet ik nog maken en het garen ligt te wachten in de garendoos tot later.
Bovenstaande mal voor de accuquilt stond al enige tijd op mijn verlanglijstje en toen ik hem wilde aanschaffen kwam ik er achter dat hij uit het assortiment was. Bij mijn reguliere webwinkel waar ik deze mallen normaal aanschaf was hij niet meer, dus flink gaan zoeken (leve internet) en bij een andere webwinkel gevonden. Ik wist dat het daar ook goed zat, want ik bestel daar vaker iets. Ik ben iig helemaal gelukkig met mijn vogeltjesmal.
Op zolder ben ik begonnen met opruimen en schoonmaken en toen ik oma's linnenkast daar opendeed vond ik ook nog spulletjes. Zo'n leuk geel vogeldrinkbakje en dat grijze ding ernaast is ook een of andere drink- of voerbak.
Een onderzetter en dat ding er boven zal er ook wel eentje zijn en daaronder allemaal ijzeren plaatjes die aan elkaar zitten, geen idee waar dat voor dient, volgende keer zal ik een andere foto maken, die wat duidelijker is.
En 2 lange goudse pijpen en een korte mer figuurtjes er op en op die laatste staat ook een tekst, maar die is zo klein dat ik het nog niet heb kunnen lezen, straks even de foto vergroten, misschien zie ik het dan.
Volgende keer komen de foto's van de zolder aan de beurt en ook die van mijn kippendoekje met patroon, maar die moet ik nog afwerken, wassen en opspannen.






4 opmerkingen:

  1. Hai Marian, wat leuk weer om al die dingen te zien, zonde van je kroosjesboom, maar ja geeft wel weer een beetje ruimte ook, zo zie je "elk nadeel heeft zijn voordeel";) Mooie sokken, en geweldige vondsten op zolder, je staat elke keer weer voor verrassingen!
    Vervelen doe jij je nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die dingen van zolder. En wat heb je al veel mallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke mallen van die vogeltjes Marian, en jij vind altijd wat daar op zolder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, die oude spullen van zolder! Die roestige onderzetters herken ik; ik heb ze ook vanuit m'n ouderlijk huis. Ze zaten in de weckketel!
    Fijn dat je je felbegeerde mallen hebt kunnen bemachtigen, je bent vast al aan de slag gegaan...
    Wat een prachtige sokken, gewoon uit een bol en niet ingebreid?
    Succes met je blokken van de meebreideken. Ik doe niet mee, maar ik vind het wel leuk om de blokken te zien!
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen