vrijdag 30 januari 2015

Gevonden

Maar eerst wat foto's, die ik vanmorgen gemaakt heb, van de sneeuw.
Uitzicht op de tuin, het was nog niet eens helemaal licht, maar dan hangt er zo'n geheimzinnige sfeer vind ik.
De tuin vanuit een andere hoek, gewoon door het raam, had geen zin in een koude neus zo in de vroegte.
De laatste vanuit het raam van de achterdeur, zicht op de dijk. Prachtig de zon die opkomt, de blauwe lucht, voel mij soms een bevoorrecht mens dat ik dat mag zien.
In de schuur vond ik een bakje met borduurwerkjes waar ik mee bezig was toen we gingen verhuizen en die de opslag zijn in gegaan, dat was niet de bedoeling, maar ja, soms gebeurt zoiets gewoon.
En nu ben ik alweer blij dat ik altijd de patronen waar ik mee bezig ben scan, zodat ik alles alleen nog maar hoef uit te printen en weer verder kan waar ik gebleven was. Links een kerstborduurtje en aan de rechterkant een borduurtje wat op een bankje met bergruimte hoort voor in het poppenhuis. Geen idee waar het bankje is gebleven en weet ook zo gauw niet in welk blad het stond, ik denk in een Engelstalig blad, maar weet het niet zeker, hopelijk heb ik dat ook gescand.
Van dit borduurtje heb ik ook een kopie, kan het dus ook afmaken en zelfs het lijstje waar het in moet, zit in het bakje.
Er zat zelfs een leaflet met allerlei kerst borduur patroontjes in, ik heb geen idee wat ik er uit wilde maken, maar ik vind deze toch wel heel erg leuk, maar zou het dan wel in andere kleur borduren.

En deze kar vond ik hier op zolder, kon niet eens zien welke kleur hij precies had, zoveel vuil en stof zat er op.
Ik ben helemaal weg van de wielen, vind ze zo leuk er uit zien.
Aan de voorkant mist een balkje denk ik en tussen die balkjes zal wel iets gezeten hebben om een touwtje of treklat aan vast te maken. Maar dat weet ik niet zeker. Ik vermoed dat het een kar is waar blokken in hebben gezeten, maar zeker weten doe ik het niet. Manlief heeft ook geen idee, hij zegt dat het er in zijn jeugd niet was. Ik vermoed dat het op een rommelmarkt gekocht is en dat de kleinkinderen er mee hebben gespeeld.
Deze kar mag bij mij blijven en er komt vast wel een bestemming voor.







4 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Marian, en wat vind je weer een leuke dingen terug!!!! Ik vind het nog steeds schatgraven hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig je uitzicht, En leuk dat schatvinden:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het mooi bij jullie!
    Ik wilde dat ik zo,n zolder had. Heerlijk lijkt me dat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kar is supergaaf! Zulk speelgoed maken ze nu bijna niet meer, of misschien wel helemaal niet meer. Echt iets voor een hobbyist.. en daarom is iet bij jou goed op z'n plaats!
    Wat leuk dat je die box met borduurtjes vond, zoiets is net een cadeautje.. je bent het vaak helemaal vergeten dat je het had... En meteen weer wat te doen ;)
    Wat een uitzicht heb je ...; dat ochtendlicht is zo mooi!
    Soms ben ik benieuwd waar je woont.. ik heb al een beetje zitten dubben. Ik woon nl. ook in zuidholland en ik ken de polders wel een beetje ... Ik denk dat je in de Krimpenerwaard of Alblasserwaard woont. Ik denk van het laatste ...

    BeantwoordenVerwijderen