donderdag 26 februari 2015

Nog meer hexagonnen

Ik vind het hexagon speldenkussen zo leuk, dat ik er nog een wil maken, maar dan met andere stempels, de voorbereiding is gedaan, dus nu alles in elkaar naaien. En zien jullie dat zakje er naast liggen, daar zitten hexagons (hier gevonden klik )  in voor een poppenhuisspreitje, 1/4 inch, ongeveer 6-7 mm. per zijde, lijkt mij zo gaaf om te doen, ik houd wel van dat gepriegel en dan eronder een kanten rand, ishet meteen mooi afgewerkt. Maar eerst nog fijne zachte en soepele stofjes opzoeken, heb even snel tussen de overhemden van manlief gekeken en heb er al 2 gevonden, 1 met lichtblauw en 1 effen abrikoos. Die laatste heeft hij niet veel gedragen want de kleur beviel hem niet zo. Klopt ook wel, want die heb ik gekocht met het oogmerk om het later achterover te drukken :). O, ik denk nu ineens, hij heeft ook een rode die hij niet veel draagt, misschien ook wel geschikt, moet toch nog eens beter kijken of er nog meer tussen zit voor mij. Ik denk dat ik het spreitje maar in 2 kleuren houd, abrikoos en wit/creme of zo.
Soms ben ik een blog aan het lezen en kijk dan even aan de zijkant welke blog er nog meer gelezen worden en dan hop ik gezellig van de een naar de ander. Toen kwam ik een quilt tegen die ik ooit eens in een tijdschrift had gezien, die ik ook wilde maken. Was ik helemaal vergeten. Ik dacht dat hij in de quilt en zo stond, maar nee, ik heb ze allemaal doorgespit en daar stond hij niet in. Het was er eentje met geappliceerde sterren en hexagonbloemen in roze tinten op een hele lichte ondergrond. Op welke blog ik hem had gezien wist ik ook niet meer, toen maar gegoogled op quilt met sterren en hexagon en daar kwam hij te voorschijn. Het heet Ring of Roses en is van Susan Ambrose, nog een gegoogled en bij P.Prins was het patroon met mallen te koop. Maarrrr.... dat wilde ik niet, ik wist zeker dat ik het in een blad met patroon had zien staan en gelukkig, ik heb hem gevonden.
Was goed zoeken, eerst in de buitenlandse bladen gezocht, ook niet gevonden en toen de andere bladen en in het bovenstaand blad heb ik het gevonden. Van dat blad heb ik er niet veel want ik vind het meer een kijkblad dan een maakblad, maar zie.... niks veranderlijker dan een mens. In deze staat ook een hele leuke applicatiequilt. Maar niet teveel kijken, anders komen er nog meer UFO's bij :-)
En zo ziet de ROR er uit, zo leuk met al die hexagonbloemen, -kransjes en sterren. En nu hoef ik niet meer in allerlei bladen ernaar te zoeken, kan het later gewoon hier op het blog vinden. Zo makkelijk als geheugensteuntje. Ik vind trouwens het digoin bord ook erg mooi wat op de andere bladzijde staat. Ik houd wel van dat Franse spul.
Nu nog allemaal stofjes met rozen en roosjes zoeken en sparen, gelukkig houd ik daarvan. En ik heb al op de site van  mijn favoriete mallen winkel (klik) gekeken, natuurlijk meteen besteld en als het goed is komt morgen de mal van de accu.quilt hexagon bij mij binnen. Dan heb ik die maar vast, is niet helemaal de goede maat, maar ik pas alles wel aan. Ik ben ook al in het gelukkige bezit van een "diamant" mal dus sterretjes kan ik ook maken wanneer alles past. Maar och, een mal komt altijd wel van pas. En natuurlijk een cremekleurige ondergrond zoeken, want die vind ik toch wel echt mooi.


2 opmerkingen:

  1. Zo is dat Marian, mallen kun je nooit genoeg hebben. Net als lapjes trouwens.
    Mooie quilt

    BeantwoordenVerwijderen