zondag 22 februari 2015

Speldenkussens

Ik heb vorige week voor ons kantklosclubje speldenkussens gemaakt van 1/2 inch hexagonnen.

Aan twee kanten bruikbaar en gevuld met gemalen walnootdoppen, ik blijf gek op hexagonnen, vind het zo leuk om ze tot allerlei vormen te verwerken.
Het idee voor dit speldenkussen vond ik op Pinterest, ook heel handig om ideetjes op te doen en de uitvoering naar eigen inzicht. Op de effen linnen hexagonnen heb een stempel gezet van Eline's huis en het andere linnen lapje met de rozenknopjes past er mooi bij. Deze hexagons zijn 1 inch, dus een stuk groter dan de anderen.
Bij de voorbereiding ging er iets niet helemaal goed, er bleef een hexagon plakken aan het strijkijzer en toen ik keek, zag ik iets groens op de zool zitten, ik begreep heel even niet waar dat van kwam, maar toen zag ik ineens het gat in de hoes van het mini-strijkplankje, tja strijkijzer te heet. Het plankje had ik jaren geleden eens gewonnen op een of ander bazar en voor deze kleine dingen is het wel ideaal. Dan maar lapje opzoeken en een nieuw hoesje er omheen maken, zit niks anders op, want zo ziet het er niet uit. Strijkijzer is al bijna schoon, nog net niet helemaal, maar daar wijd ik mij vanmiddag wel weer even aan voor de laatste restjes.
.Na het in elkaar naaien van de hexagons ziet het er dan zo uit,
En de andere kant, natuurlijk is dit kussentje ook weer gevuld met gemalen walnootdoppen. Schijnt goed voor de spelden en naalden te zijn en wat ik een voordeel vind, het is een stuk zwaarder dan fiberfill en toch niet te zwaar. Blijft lekker op z'n plek liggen.
Er ging nog meer niet van een leien dakje, mijn instant cacao was op en 's avonds neem ik graag warme choolademelk, toen kwam ik het recept van fosco tegen en ik had nog goede echte cacao, dus ik heb dat gemaakt. Maar ik heb het te lang laten inkoken en het heeft nu de consistentie van pindakaas, m'n lepeltje blijft er rechtop in staan :-). In plaats van 1 deel fosco en 3 delen melk heb ik in 1 beker melk maar 1 theelepeltje fosco nodig. Maar de smaak blijft verrukkelijk.
 Van de tweede serie blokken van de Zeeuwse deken heb ik 1 blok af, deze is van Tholen - slagrieve, op naar de volgende.

Fotootjes van de sneeuwklokjes in de tuin mogen natuurlijk ook niet ontbreken, het is wel zoekplaatje geworden zo in de verte. Het gras was hier en daar ook nog beetje wit van de vorst.
Dit boek ben ik aan het lezen, het is uit een serie van 4 en dit is het tweede deel. Wist ik niet, maar ik geloof dat ze goed apart te lezen zijn. Romantiek met een flinke vleug spanning. Heerlijk om te lezen. De andere delen zijn deel 1 zomer aan het meer en deel 3 Zon op het water en deel 4 Samen op het ijs.





6 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap hoor om iets te maken van zulke kleine lapjes, ik zou er kramp van in mijn handen krijgen zo klein!!! Petje af dat het jou elke keer weer lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Marian, vooral die met dat klosje erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om te lezen en foto's te kijken :)
    Knap hoor je speldekussentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk heb je weer gehad maar wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Noem het maar een stuk groter... hexagonnen van 1 inch... Mensenlieven, wat een gepriegel .. en dan ook nog hexen van een halve inch!
    Maar de kussentjes zijn prachtig, leuk idee om het stempeltje op de stof te gebruiken!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen