zondag 15 februari 2015

Zwarte piet langs geweest??????

Manlief en ik hadden een paar weken geleden toen we onze schoenen wilden aantrekken gevulde schoenen. Er zat een handje kattenbrokjes in. Geen idee welk dier in onze gelederen beland was, kon een fret of rat of iets anders zijn. Er ordt in het buitengebied altijd van alles geloost, van hanen tot katten. Muis leek ons te klein om onze schoenen als voorraadschuur te gebruiken. Rattenval opgezocht, met wat kattenbrokjes op de plek van het voerbakje gezet en kijk....
zien jullie hem, helemaal links onder, een muisje. Buiten in het weiland aan de overkant weer in vrijheid gesteld, was vroeg in de ochtend, net licht, dochter en schoonzoon hebben zitten genieten van mijn getob om de muis in vrijheid te stellen. Schrok nog een keer en liet de hele val vallen. Daarna schoot het muisje er gelukkig uit. De val nog even in huis laten staan en een paar dagen later hetzelfde verhaal. Werd al geplaagd dat het dezelfde muis was, maar dat geloof ik niet. Wij zijn alleen toegankelijk via de brug, verder is rondom allemaal water. Manlief ging hem in het weiland zetten en kwam weer naar binnen. Ik vroeg aan hem waarheen de muis heengelopen was en hij zei dat het zo snel ging datie hem niet gezien had. Ik kijk naar de val en ja hoor, de muis zat er nog in. gelukkig waren de klepjes weer allemaal dicht en toen was het mijn beurt weer. Muis wilde er weer niet uit, ik een beetje schudden aan de val en ach, het muisje klemde zich met z'n rose pootjes vast aan het gaas. Ik zag alle vier de pootjes om het gaas geklemd, zag er zo lief uit, ik had het bijna weer mee naar binnen genomen, vond het zo zielig.... (bloos). Kooi neergezet, een stukje er vandaan gelopen en gelukkig daar ging het muisje het weiland in. Ik zag wel de torenvalk er boven vliegen, maar verder maar niet over nagedacht anders had ik het echt weer mee naar binnen genomen. Maar ja, die vogel moet ook eten hebben.  Gelukkig heb ik nu geen muizen meer en heb de val gisteren weggehaald. Ik heb geen idee waar de muisjes gezeten hebben en hoop dat er geen nestje of zo ergens is, dan kom ik later zoiets tegen, brrrr moet er niet aan denken.
Er is in de tussentijd ook best wel weer gebreid, dit paar sokken is van de naalden gegleden.
En een nieuw paar sokken is weer opgezet, deze sokken worden boven bij de tv gebreid en tijdens het kijken van een spannende film zijn er wat foutjes ingeslopen, het waren er in totaal 16, dus steken laten vallen, weer opgehaald met haaknaald en ze zijn weer foutloos.
Ben ook biscornu aan het borduren, voor- en achterkant zijn verschillend, een kantje is al af en de andere vordert gestaag. Er zit een flinke fout in degene die al af is, maar het valt niet echt op, hoop ik. Komt omdat ik zo moet wennen dat manlief de hele dag thuis is, nu hij niet meer hoeft te werken. Ik heb een gratis commentator in huis gekregen. Vroeger kwam zo'n man na het journaal op de tv en gaf zijn visie op het nieuws, zo'n man heb ik nu ook. Soms handig, maar niet altijd, vooral niet wanneer ik kruissteekjes zit te tellen.
Maar aan de andere kant heeft hij ook z'n lieve kanten want voor Valentijn kreeg ik dit
een heerlijke doos bonbons van mijn favo merk.  Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik denk dat hij denkt (snappen jullie het nog :-)) dat het een soort van moederdag is en vanwege de vele reclames, vermoed ik, dat hij een beetje wakker is geschud. Want romantisch kan ik hem niet noemen, ik vraag me af of hij wel eens van het woord romantiek heeft gehoord.
Vorige maand was ik jarig en ik kreeg een pot met 3 hyacinthen van een buuf, in een glazen vaas gezet op tafel en er kwamen dubbele bloemen in, hier zijn ze eigenlijk al een beetje op z'n retour, maar ze waren wel mooi. Volgens dochter heb ik ze teveel water gegeven zodat ze de vaas uitgroeiden. Maar ze gaven een heerlijke geur en kunnen ze nu naar buiten. Komen ze volgend jaar weer op.
Wij zijn er erg laat mee, maar er moest ook nog gesloot worden en dat is in de afgelopen week gebeurd. Dit is de foto voor en de foto na komt nog, want die moet nog gemaakt worden.








2 opmerkingen:

  1. Leuk hoe je met die muizen omgaat, had van de week net een filmpje zitten kijken van de plaag in Friesland, die boer had minder consideratie met de muizen, Onder water gezet en verdronken hahahaha
    En die romantiek van jou man valt wel mee hoor, hij kletst lekker tegen je, geniet er maar van en eet smakelijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verhaal met een staartje Marian, muisjes zijn zo lief, behalve in huis natuurlijk! ;) Mannen en rtomantiek dat gaat volgens mij gewoon niet samen hoor, maar wat kan het bommen een doos bonbons of sushi maakt veel goed toch?

    BeantwoordenVerwijderen