dinsdag 31 maart 2015

Dilemma

Weer een rand aan de Ring of roses en ik vind het nog steeds leuk om te doen. Maar nu komt het moeilijke, ik kan namelijk niet kiezen.
Maak ik gebruik van deze stof voor de hexagonnen of.....
gaat het zo worden.
Moeilijk, dan allebei maar naast elkaar leggen, nu weet ik het nog niet.
Dan maar zo neerleggen en ja, die met de klaprozen wordt het, springt er meer uit.
Twee hexagonnen er aan genaaid en nee, dat is het toch niet, bloemen zijn te groot.
Dan toch maar de andere hexagonnen er aan genaaid en dat is het toch ook niet, vind de bloemen daar ook te overheersend.
En dan vind ik deze stof in mijn voorraad en dat lijkt er meer op. Maarrrrr het is gordijnstof en veel te grof geweven en wat dikker dan gewone quiltstof. Inmiddels is er weer een stofje uit een webwinkel onderweg en hopelijk ziet dat er ook goed uit, anders toch maar de grof geweven stof. Zal het eerst maar wassen, dan is het iig voorgekrompen en ligt het klaar, dan is het misschien ook wat soepeler in gebruik en vind ik de bloemen niet te groot wanneer er een paar hexagonnen klaar zijn :-).







3 opmerkingen:

  1. Ja, dat is een heel lastig dilemma! Ik dacht eerst 'nee, niet die felle bloemen ..' het is ook erg persoonlijk..
    Maar de andere bloemen zijn inderdaad ook te groot..., en dat zie je pas als je bezig bent.
    Alle hoop dus gericht op je nieuwe stofje dat hopelijk snel binnen komt!
    Ik ben benieuwd...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De klaprozen vielen voor mij direct af. De anderen zijn ook te groot, maar qua kleur past het beter, volgens mij. Wordt nieuwsgierig naar je nieuwe stof. Groet,
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met de vorige spreeksters eens: ze zijn het allebeide niet. Je ziet het pas, als je ze erbij legt, terwijl je eerst helemaal overtuigd bent van je keuze.. Deze top geeft zelf aan, wat ze (niet) wil.. Daar kun je niet omheen!

    Misschien is je nieuwe stofje helemaal goed....

    BeantwoordenVerwijderen