dinsdag 24 maart 2015

Nog meer sterretjes

Wat zijn ze leuk om te maken, ik blijf bezig met elk lapje in stukjes te verdelen,
zodat ik hele leuke sterretjes krijg. En ik weet dat ik nog veel moet leren op dat gebied, maar al gaandeweg worden ze steeds beter. Ben nu bijna zover dat ik ze weer aan het middenstuk kan zetten. En daarna komt mijn dilemma.
Er komt dan een rand van grote hexagonnen omheen, daarna weer een rand met sterretjes en welke stof ga ik dan voor de grote hexagonnen gebruiken, de lichtroze met roze rozen of.....
de donkerder stof met rode klaprozen. Denk dat ik maar een proefje met allebei maak en dan pas beslis wat het mooist is.
Ik wilde niet teveel roze gebruiken, maar roosjes zijn natuurlijk heel vaak roze of rood, dus ben toch in deze kleuren blijven hangen, nou ja, ik zie wel hoe het groeit onder mijn handen. Lijkt wel of ik er geen zeggenschap over heb :-). En ik gebruik ook natuurlijk andere motiefjes dan rozen, zoveel rozenlapjes heb ik nou ook weer niet. Ik geloof dat er in de beschrijving stond dat er ruim 50 verschillende rozenstofjes gebruikt worden,of heb ik dat soms op iemands blog gelezen? Dat weet ik niet meer en ga het ook niet opzoeken. Is tenslotte niet zo belangrijk.
En alle affe sterretjes gaan in dit blikje, het was heel gauw leeggegeten :-) en komt nu mooi van pas. Leuke bijkomstigheid, iedere keer is er weer een nieuw sterretje wat bovenop ligt.
En nu het de afgelopen dagen wat beter weer was, heb ik drie van die grote takken van de spar weggewerkt, de kliko zit bijna vol en
er liggen er nog twee die weggewerkt moeten worden. Als je ze zo ziet liggen lijkt het niet veel maar dat is het wel. Zie net de groenwagen stoppen dus de kliko is ook weer geleegd, kan ik weer met frisse moed verder gaan.
Tussen de kruiwagen en de paaltjes staan mijn vierkante meterbakken, dus dit jaar wil ik echt klein moestuintje er in met sowieso tomaten. Gewone en kerstomaatjes, vind ik zo lekker en het teveel aan tomaten pureer ik en maak er met kruiden en andere groenten basis voor pastasaus en/of tomatensoep van. Krijg wel wat van de buren, maar dat is in januari meestal al op en ik wil toch wat meer hebben, dus dan maar zelf moestuintje beginnen. De pakken voor de bakken staan hier al zeker 5 jaar, hopelijk zijn ze nog goed in model en makkelijk in elkaar te zetten. Er komen natuurlijk ook aardbeien in, zijn ook zo lekker en verder zie ik wel. Moet nog even met manlief vechten over de plek, ik wil ze voor de grijze container hebben, krijgen ze veel zon en hoef ik niet zo ver met water te lopemn, manlief wil dat ik ze op andere plek in de tuin zet, maar dat vind ik veel te lastig met maaien, dus dit wordt vervolgd :-).

Aan de Zeeuwse deken is natuurlijk ook weer gebreid en dit is het blok van Vlissingen. In totaal heb ik nu twaalf blokken af, heb nog de patronen van 3 stuks waarvan 1 alweer voor de helft af is, dus schiet lekker op.








3 opmerkingen:

  1. Marian wat ga je weer hard, en wat worden al die sterretjes mooi, ik zie die deken wel zitten hoor!!!!!
    Ja en bij voorjaar hoort weer buiten spelen, veel plezier met snoeien en bloeien!!!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, zoveel hoef je niet meer te leren hoor. Je sterretjes zijn prachtig!
    En ja, een moestuin......lekker maar veel werk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterren en hexjes maken is zo'n ontspannend werk. Ik snap dat het als vanzelf gaat. Ja en dan die keuzes die je moet maken om de juiste stoffen te gebruiken. Veel plezier met de mooie sterren en de hexen volgen vanzelf. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen