zondag 1 maart 2015

Voor de RORoses heb ik een hexagon mal van a.ccu-quilt besteld en thuis gekregen, de diamant mal had ik al en ik was er van overtuigd dat het een zespuntige ster zou worden, maar nee hoor, het blijkt een achtpuntige ster te worden en het past natuurlijk niet, dus de sterren worden handmatig getekend en uitgeknipt. Voordeel is dan wel dat ik "fussy cutting"  kan doen. En ik was het niet van plan, maar kon de verleiding niet weerstaan,
ik heb vrijdagavond een eerste sterretje gemaakt en ik ben er blij mee, dus ja hoe kan ik dat dan verder met rust laten :-).
De eerste hexagonbloemen zijn ook al gemaakt en kunnen op de hexagonblokken geappliceerd worden. Het speldenkussen met de rode stempels is inmiddels ook af en in gebruik genomen. Wel toepasselijk met de rozen er op.

 Voor de papieren malletjes heb ik deze 2 schattige blikjes in gebruik genomen, ze zijn van M.ailegg en ik heb ze gekocht bij Atelier Bep.




Borduren doe ik ook nog wel een beetje, ben voor de biscornu al weer een klein stukje gevorderd.
Voor het borduurgaren had ik een blikje in gebruik genomen met een venstertje in het deksel, zodat ik kan zien wat er in zit. Kom ik vorige week bij X.enos en zie ik nog zo'n soort blikje, gevuld met nougat. Handig zo'n blikje erbij en och, die nougat, dat is natuurlijk wel een straf om het op te eten, maar ik offer mij wel op ;-).
Van de week las ik ook dat de sokkenwol, ontworpen door de breiende mannen, ook in de webwinkels lag, meteen besteld en inmiddels liggen ze klaar voor sokken. Ben blij dat ik 2 bollen heb kunnen bemachtigen want het is bijna overal weer uitverkocht.

Deze foto hadden jullie nog te goed, kijk eens wat een schone slootkant. Blij dat dat weer gedaan is.
Dit boek ben ik nu aan het lezen, het is goed spannend en er zit, natuurlijk, ook de nodige romantiek in. Maar ook over helderzienheid en telepathie tussen broer en zus. Het leest in ieder geval lekker weg.








3 opmerkingen:

  1. Pas maar op met de sterren en hexen. Voor je het weet ben je verslaafd, haha. Heerlijk werk, zeker de Fussy's. Veel plezier, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel en ik geloof dat ik al verslaafd ben aan hexjes, de sterretjes zullen dan wel volgen. Gelukkig is het een onschuldige verslaving en ik houd er iets moois aan over. Kan je van andere verslavingen niet zeggen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik verbaas me dat je nog aan lezen toe komt :-)
    Je maakt veel leuke dingen, bedankt voor de boekentip!

    BeantwoordenVerwijderen