zondag 3 mei 2015

Al ruim twee weken geleden

heb ik voor het laatst geblogd, het schoot er steeds bij in. Maar dat ga ik vandaag goed maken met heel veel foto's :-).
Allereerst eentje van de Zeeuwse deken, 3 banen zitten hier aan elkaar.
Nog eentje vanuit een andere hoek, allebei buiten op het gras. Het voordeel van mooi weer.
En op de tuintafel de laatste 2 banen, nu nog even wachten op patronen van de laatste 5 blokken. Ik ben nu helemaal bij en kan bijna niet wachten tot de deken helemaal klaar is. Verder heb ik niet veel op handwerkgebied gedaan, heb zelfs niet aan een quilt gewerkt, wanneer je verder leest zie je wel waarom.
Bij Atelier Hartendief heb ik dit pakketje voor een klein kerst quiltje gekocht. Het past precies in het kleine huisje wat ik ook daar heb aangeschaft, leuk straks voor het najaar om te doen, wanneer ik weer binnen mag blijven :-).. Ik zie dat het half gesmolten paasei ook nog op de foto staat. Inmiddels is het natuurlijk in onze magen verdwenen, was niet moeilijk nadat de koker waar het inzat in de zon had gestaan.
We hebben nog een keer gebbq, dat doen wij makkelijk, gewoon elektrisch. Hebben zo'n hekel om minstens een uur te wachten voor je er iets op kan leggen en dit gaat veel sneller, stekker in stopcontact en gaan ermee, ook sneller opgeruimd en schoongemaakt. En deze foto is voor het gelijkmaken van de tuin.
Het was gezellig zo met z'n tweetjes, eten moeten we toch en zo is het ook leuk buiten eten.
Nieuw pruimenboompje aangeschaft, want als de kroosjesboom dit jaar weggaat, wil ik volgend jaar toch ook wel wat pruimpjes hebben, al is het maar voor paar potjes jam, ben gek op pruimenjam.
De afgebroken tak van de kroosjesboom staat in bloei, is straks wel makkelijk kroosjes plukken,
in het midden van de boom zit ook best wel veel bloesem,
maar het meeste zit helemaal boven in de boom, dus die zullen wel voor de vogeltjes worden.
Het voorste stuk van het weiland heb ik gemaaid, maar voor de rest moet er grover geschut komen, want ik kwam er met de maaimachine niet meer doorheen, het ding liep steeds vast. Toch weer te lang uitgesteld. Manlief mag met de bosmaaier aan de gang.
Het voordeel van laat maaien is wel dat de pinksterbloemetjes weer flink staan te bloeien  :-).
Het doosje met de takjes van de verwijderde fluweelboompjes van het vorige blogje staan ook klaar voor zoonlief, die vind deze takjes geweldige aanmaakhoutjes voor de open haard.
Tuin ook weer netjes gemaaid, hier en daar staan nog plukken met narcissen, maar die zijn nog net niet dood genoeg om het af te knippen en mee te maaien, er gewoon nog maar omheen gemaaid.
De rand van de tuin is inmiddels ook aangevuld met aarde, het is nu weer aardig vlak daar langs het pad naar het klompenhok.
Langs de heg is het ook opgevuld, vlak gemaakt en het gras is op alle opgevulde plekken ingezaaid.
Vlak bij de brug is de jasmijnstruik inmiddels ook helemaal weg. Aan de ene kant wel jammer want het was een mooie jasmijn en het rook erg lekker, maar aan de andere kant ondanks al het snoeien, was het wel een grote struik en we zagen dan ook de brug niet meer als het vol in blad en bloem zat en ik wil wel graag zien wie of wat er op het erf komt.
Dit spannende boek ben ik nu aan het lezen, lekker veel bladzijdes, dus ik ben voorlopig zoet.
















2 opmerkingen:


  1. Je bent ook wel een bezige bij he? Maar je neemt gelukkig ook de tijd om ff lekker bij te komen met een goed boek, ben ook gek op de boeken van die schrijfster!
    En die lap tuin houd jullie goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo veel foto,s Marian. Geeft een goed beeld van de tuin

    BeantwoordenVerwijderen