maandag 18 mei 2015

De deken schiet op

De vierde baan zit er aan vast en met de vijfde baan ben ik net over de helft, dus nog paar daagjes doorbreien. Ligt natuurlijk ook aan het weer.
De rand met hexagonnen zit aan de Ring of roses, kan ik ook weer met de sterretjes verder.
En natuurlijk de tuin niet te vergeten, de sering op z'n mooist en het geurt verrukkelijk, jammer dat ik nu niet buiten zit, te koud maar omdat ik toch regelmatig naar buiten loop, krijg ik genoeg van de geur mee.

De waterkip zit er nog steeds, maar ik heb al enkele kleintjes gespot, er liggen ook nog eieren in, dus nog even wachten voor ik de sliert waterkippen voorbij zie zwemmen.
De moestuin bak staat ook eindelijk, was even tobben want de verbindingsstaafjes zaten vastgeroest, moest ik eerst de staalborstel opzoeken en flink borstelen ermee en met een tang de staafjes uit de "scharnieren" trekken, maar het is gelukt (de bak stond al 5 jaar te wachten) en ik heb er nog een. Weet niet of ik die ook neer ga zetten, denk er nog even over na.
Achteraan staan pomodori- en vleestomaten , links selderij en rechts peterselie en in het midden daarvan gemixte radijsjes en ronde rucola. Dus laat maar groeien. Binnen heb ik een snackpaprika en en cherrytomaatjes, dus wanneer ik die leeg geoogst heb kunnen ze ook de bak in.
's Morgens zie ik heel vaak dit heerschap door de tuin wandelen en soms heeft hij gezelschap van
deze dame (denk ik), ik vind haar namelijk erg klein in vergelijking met het mannetje. Het kan ook zijn dat het een jong is van het nest wat een hele poos geleden bij ons in de rimboe zat.Maar het is daar inmiddels weer zo begroeid dat ik het even niet meer weet. Soms hebben ze ook gezelschap van een haas. Het is steeds weer genieten wat er allemaal rondloopt hier.
Het nieuwe gras wordt steeds groener, hoewel er nog enkele kale plekjes zijn, maar dat zal ook wel goed komen en anders scheelt het weer met maaien.
Midden in het grasveld staat dan ineens 1 roze bloem, een heel erg leuk bloemetjes, maar helaas wordt het toch afgemaaid, probeer er wel omheen te maaien, maar dan vergeet ik het weer en ga er dan met mijn boerenpootjes op staan en dan is het toch plat. Het komt ieder jaar weer netjes terug, dus volgens jaar weer in de herkansing.
De hang aardbeien van vorig jaar doen het ook weer prima, wat verse aarde en wat mest erbij en ze bloeien tegen de klippen op.
De fluweelbomen komen ook al goed in het blad, nog even en ik heb mijn natuurlijke parasols weer tot mijn beschikking. Ik vind dat zo fijn, hoe hard het ook waait, ze waaien niet om, geen omkijken naar, hoef ze ook niet op te ruimen en er is altijd wel een schaduwplek in de tuin te vinden, waar ik  wil zitten. Nog een weekje geduld, want ze groeien nu erg hard, nou ja misschien 2 weekjes :-).
De kastanje zit ook weer vol met kaarsjes, vind ik altijd zo'n leuk en vrolijk gezicht.
Manlief heeft de andere helft van het weiland ook gemaaid en vooraan is er weer een gat opgevuld met aarde. Het gras is bijeen geharkt en weggehaald, het is nu weer een mooi landje geworden wat ik vandaag of morgen weer mag maaien, het voorste stuk heb ik gelukkig al gedaan, nu de rest nog.
Op de patchwork en quiltdagen had ik een boek van Marie Suarez gezien, alleen het inkijkexemplaar was er nog en er stond een quilt in die ik al had zien hangen bij het Quilters Palet in de stand.
Deze dus, heb er lang over nagedacht en toch het boek maar besteld en ook
het bijbehorende stofpakket. Ik begin er nog lang niet aan (denk ik), want ik wil eerst op z'n minst een top afhebben, anders blijf ik met allerlei half afgemaakte stukken zitten en ik wil nu toch wel zo zoetjes aan een quilt op ons bed hebben liggen. Ik kijk wel regelmatig het boek in, heeeeel misschien een heeeeel klein werkje zoals een speldenkussentje of schaarhangertje tussendoor maken, maar verder niet. Ik hoop dat ik sterk genoeg ben om de verleiding te weerstaan :-).











7 opmerkingen:

  1. Wauw wat een foto's Marian, je bent echt een bezige bij hoor, en van alles wat! Die roze bloemetjes heb ik in het paars in de tuin, doe er niks aan maar ze komen altijd terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je pakt ook alles aan en ook nog zo mooi, en je tuin is ook genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk weer allemaal Marian! Ik denk dat dar rose bloemetje een boshyacint is....heb ik ook, zo leuk!
    Net als Assie heb ik ook paarse, maar ook rose..... en ze komen idd vanzelf weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie fotoos Marian, en leuk die fazanten. Ze toeteren ook zo leuk net zo`n oude ford als ze dat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je ring of roses wordt mooi. De tuin begint wel wat te worden. Leuke bezoekers hebben jullie. Heerlijk om van te genieten.. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps, dat is een gevaarlijke verleiding, zo'n mooi boek!
    Ik moet altijd even zuchten als ik je berichtjes vol buitenleven en handwerken lees..., het lijkt me zo heerlijk!!! Ik vind je deken heel mooi, alles in één kleur zodat de motieven alle aandacht krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen