woensdag 27 mei 2015

De deken, sloopwerkzaamheden en de tuin



De Zeeuwse deken is klaar en ik ben er tevreden over. Vanavond gaat hij naar onze dochter, die wilde hem graag hebben en ik..... ik ga weer een nieuwe deken opzetten en dan in de volgorde zoals het eigenlijk moest, maar omdat ik banen maakte heb ik alles door elkaar gebreid, behalve het hart in het midden, dat is net zo als in het origineel. Brei hem in dezelfde kleur, het breid zo lekker weg bij de tv en dochter wil er graag nog een :-). Ze is een echte hebbert, zal ze van haar moeder hebben :-).
Er wordt weer druk gesloopt aan de oude schuur, achteraan staat het kolenhok nog en ik zie net achter de container de uitruststoel staan. Die wordt regelmatig gebruikt :-).
Ik kon nog net fotootje maken van de volle container voor hij opgehaald werd, de auto rijdt al achteruit het erf op. Een nieuwe bak voor de stenen is weer neergezet.
De kolen zoveel mogelijk weg geschept
en in bakken gedaan, het laatste bergje kolen er los voor gelegd, staat niet op de foto. Het zijn viertjes, hoorde ik van manlief. Iemand enig idee wie er kolen zou willen hebben voor zacht prijsje,  liefst zonder de bakken want die zijn nieuw aangeschaft, maar kan ook met de bakken.
                       En de gevel ligt ook om, wat een bende zeg.
                       Ook eentje uit andere hoek.
               Kijk, hier staat alles klaar om het weiland te maaien en dat is inmiddels gebeurd.
Tussen het maaien door is het hier goed toeven met e-reader en slokje water.
In de moestuinbak groeit alles lekker, de radijsjes en rucola laten al wat blaadjes zien.
De bintjes zijn gepoot, ben benieuwd of dat nog iets wordt.
Broccoli- en bloemkoolplantjes staan nog even te wachten tot de de tweede moestuinbak neergezet heb, daar heb ik namelijk een net over zodat er geen rupsen en ander ongedierte er bij kan. Daar komen dus dingen in die niet door bijen en zo bestuifd/bestoven hoeven worden zoals de tomaten.
Deze foto als laatste met het hek dicht. Als wij achteraan bezig zijn wil Speedy steeds maar de weg op en aangezien hij nu bijna helemaal blind is zijn we bang dat hij aangereden word. Verder is hij nog precies dezelfde gezonde kat, wel al 16 jaar maar verder mankeert hij niets. Vandaar dat we dan het hek dicht doen. Normaal blijft Speedy gewoon lekker in de tuin op het oude bankje of wanneer het te warm word er lekker onder. Zo gaat het prima en krijgt hij een rustige oude dag.












3 opmerkingen:

  1. Je hebt de deken af! Geweldig mooi Marian..., en dat je meteen zin hebt om er nog een tweede achteraan te breien laat wel zien hoe je er van genoten hebt....
    Oh .. kolen..., vroeger thuis hadden we een kolenkachel, maar later ging die eruit. Ik weet niet of er nog mensen kolen stoken...
    Prachtige foto's, vooral die laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie deken! Heel mooi zo in één kleur , de verschillende patronen komen mooi uit! Heerlijk dat je een dochter hebt die je blij kunt maken met je creaties , en dan nu snel aan de volgende deken :-)
    sterkte met de tuin, wat een berg werk!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen