zondag 14 juni 2015

Eerst even iets rechtzetten

Ik krijg de indruk dat iedereen denkt dat ik de overhemden van het vorige logje echt te heet gewassen heb. Dat is natuurlijk niet zo. Ik denk nu dat het grapje alleen in onze familie rondwaard. Wanneer een kledingstuk te klein geworden is, door welke oorzaak dan ook, is het grapje altijd bij ons : Zeker te heet gewassen! Manlief is acht kilo's aangekomen en dan passen helaas de kledingstukken niet goed meer, vandaar ook de beschuldiging :-). En hij komt echt niks te kort, hij heeft gewoon 10 nieuwe overhemden. En ik heb de oude, er mankeert overal wel iets aan hoor, gaatje van voren van een vonkje van zijn sigaartje die hij een enkele keer rookt. Of vlekje wat er niet meer uitgaat en natuurlijk te klein en zo verder.
Op handwerkgebied heb ik alleen maar gebreid aan de tweede deken, ben nu bijna op de helft van de tweede baan, nog niet op de foto gezet, die houden jullie tegoed.
Mijn nieuwe appelboompje staat ook in de tuin, Jonagold. Voor de heerlijke appeltaarten, maar dat zal wel volgend jaar worden, het was een uitverkoopje, flink afgeprijsd en zonde om hem niet mee naar huis te nemen. In het weiland is toch ruimte genoeg.
In de moestuinbak groeit alles lekker, vooraan staat een snacktomaat en die heb ik water gegeven toen het zonnetje nog flink scheen, nu zijn de bladeren beetje verbrand, maar.....
kijk eens, allemaal nieuw blad groeit eraan, dus die redt het wel.
De aardappels beginnen ook al goed in blad te komen
Ernaast groeit het vingerhoedskruid tegen de klippen op.
De hangaardbeien doen het ook geweldig, ze zitten vol met hele kleine (nog) gele aardbeitjes.
Het ruimen van de schuur gaat ineens razendsnel. het puin van de muren is bijna weg, een groot gedeelte van het groen is al weggehaald. Wanneer ik om de hoek van het huis loop, kijk ik nu hier tegen aan. Vind het nog steeds zo'n gek gezicht dat de schuur met groen weg is.
Wanneer ik een stukje verder de hoek om ga zie ik de nieuwe schuur, die nu ook afgemaakt kan worden en schoongemaakt, want dat is ook hard nodig. Nu kunnen we er makkelijk bij.
Dan het doorkijkje naar achteren, er staat nog wat groen o.a. de kroosjesboom, maar die gaat ook weg, hoe weten wij nog niet want hij is wel heel erg hoog, dus daar nog even over nadenken hoe en/of wat.
Al lopend op het erf zie ik in de sloot ineens de zwanen weer met de jongen, staand op de brug de foto genomen.
Ik werd niet echt goed vertrouwd want vader zwaan kwam meteen op mij af zwemmen, dus nog even gauw fotootje tussen het wiel door en toen zag ik ineens rechts de waterkippen met 2 jongen, dus die staan er ook op.









4 opmerkingen:

  1. Het is weer hartstikke leuk om je blogje te lezen en dan het einde al dat mooie jonge spul, wat is buiten wonen toch heerlijk he??? Enne ... ik heb nooit gedacht dat Ton iets te kort komt hoor! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk weer Marian, en nee ik geloof ook niet dat Ton iets te kort komt hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, je grapje hebben we serieus genomen...
    Maar overhemden kùnnen krimpen in de was, zeker katoenen. Wat groeit alles goed in je tuin, Marian..., dat is toch wel het leuke van de zomer ... zo lekker buiten genieten van alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou 'per ongeluk' iets te warm kunnen wassen, haha. Groet, dientje

    BeantwoordenVerwijderen