woensdag 3 juni 2015

Overhemden

Een aantal logjes geleden had ik al eens vermeld dat ik de overhemden van manlief met een mooi kleurtje ingepikt had. Het waren er maar 2 of 3, nog lang niet genoeg om een quilt van te maken, maar aangezien dat vanzelf in de loop der tijd wel meer word en ik toch al genoeg heb liggen heb ik geduld. En dan koop je een Quilt en zo en wat zie je dan?
Kijk eens wat leuk, allemaal van geruite en gestreepte overhemden en dan word ik ineens op mijn wenken bedient. Manlief wil een overhemd aantrekken, degene die onderop ligt en dan krijg ik te horen: Je hebt te heet gewassen, dit overhemd is gekrompen. Mijn antwoord liegt er niet om: Je hebt van de winter teveel lekkere dingen ingenomen en het er niet af gewerkt.
Maar dat is natuurlijk niet zo, ze zijn echt te heet gewassen. Ik maak er geen probleem van, want kijk eens wat dat "hete wassen" mij heeft opgeleverd,
een hele stapel afgedankte, maar nog goede, overhemden met streepjes en ruiten, ga ze allemaal nog eens wassen, sommige liggen al een poos, en dan heerlijk in stukken knippen, kragen en manchetten eraf en dan allemaal leuke lapjes voor bovenstaande quilt. Ga er nog niet aan beginnen, eerst wat andere dingen af.
Enkele sterretjes voor de ROR zijn gemaakt, jammer genoeg een erg donkere foto, maar met het weer van afgelopen dagen krijg ik ze niet beter op de foto.

Alweer aan het derde blok van de eerste baan van de tweede Zeeuwse deken, ben inmiddels een al een stukje verder aan het derde blok dan op deze foto, nog 20 naalden en dat is dit blok ook weer af.
Heb een paar dunne plekken in een paar sokken over gemaasd, deze draag ik dan verder af wanneer ik in de tuin aan het werk ben. Kunnen op de stapel van werksokken.
En dan ben je in de keuken koffie aan het maken, kijk naar buiten en dan zie je ineens dit voorbij het raam zwemmen. Gelukkig gingen ze erg langzaam zodat ik de camera nog even kon pakken voor ze uit beeld verdwenen. Een van de onbetaalbare momentjes waar ik heel gelukkig van word.
Afgelopen weken heb ik zo genoten van de tv-serie Outlander naar de boeken van Diana Gabaldon, wat op Belgie werd uitgezonden. Tot mijn ergernis stopte deze serie ineens tijdens een heel spannend moment. Ik heb nog even gedacht om de serie op DVD te bestellen, maar dat is nog even niet leverbaar. Gelukkig ben ik wel in het bezit van de boeken, ik heb opgezocht waar de tv-serie eindigde en ben verder gaan lezen. Inmiddels ben ik al in het tweede boek bezig.
Wauw, wat een spannende boeken zijn dat, lekker dikke pillen. Deze is ruim 800 blz. en ik ben al rond blz. 500, schiet dus al lekker op. Er zijn 8 delen en nog een paar delen van een andere persoon in deze serie, maar die heb ik nog niet ontmoet :-). Ik mis nog een boek, deel 8 is hier in Nederland in twee delen uitgegeven en ik mis het eerste deel nog. Dat was iets wat ik niet wist, ook raar. Dan denk je dat je de serie compleet hebt en dan mist er nog een stuk van deel 8 maar dat komt later nog wel, voorlopig ben ik nog niet zover.



5 opmerkingen:

  1. Wat ben jij een banjer, stiekem de overhemden te heet wassen en Ton de schuld geven, wat jammer dat jij die overhemden nu tot een quilt moet verwerken!!!!!
    En dat breiwerk groeit vanzelf bij jou zeker?

    Heerlijk dat jonge spul in de sloot dat is echt genieten van het buitenleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Marian, jij bent èrg...! En wat nou als je man je blog leest? Of loopt het zo'n vaart niet?
    Nou ja, hij zal vast nog genoeg overhemden hebben liggen, maar sommige hemden lijken bijzonder dierbaar voor mannen...
    Wat een gave quilt in het tijdschrift, ik snap dat je daar zin in hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief dat jonge grut.
    Jij bent wel erg hoor Marian met die overhemden. En nu zeker nieuwe kopen met een leuk motiefje :)
    Ja die boeken zijn heel spannend....volgens mij heb ik deel 8 wel in de papieren vorm, maar ikzelf vond de boeken minder worden na deel 6 of zo.... Ik kan ze wel weer eens gaan lezen, hahaha, maar nu op de reader.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, jij bent ook een mooie!
    Leuk die zwanen he? Hier lopen ze met z,n allen over straat. Veroorzaken een file hihi, zeloten echt geen stap harder

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de quilt en zo ook. Ik vond de overhemdenquilt ook leuk. Wie weet. Geniet van mooie weer en alle 'kroost'. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen