vrijdag 3 juli 2015

Rust

Met deze zomerse temperturen doen we buiten niets meer, zaten we vorige week nog 's morgens bij de kachel te kleumen, binnen was het 16 graden, nu zitten we buiten te puffen bij een temperatuur van 37 graden. Hier in Nederland is het altijd hollen of stilstaan. Hoewel ik moet zeggen dat wij boffen want wij hebben airco. Nog overgehouden van de boot. Toen hing hij in het kantoortje, dat moest want anders ging het niet goed met de computer, die sloeg op hol. Echt waar!! Nu hangt hij hier in de slaapkamer en omdat het hier zo klein is, koelt hij bijna de hele benedenverdieping. Dus hier is het dan best uit te houden, het blijft zo'n 22 graden, dus best lekker.
Op handwerkgebied heb ik niet zo heel veel gedaan tussen het gesjouw door, maar wel rustig door gebreid aan de tweede Zeeuwse deken en ik ben alweer over de helft. Foto weer buiten gemaakt, want binnen krijg ik hem niet goed op de foto. Wanneer hij klaar is, meet hij 1.80 x 1.80 m. dus best wel groot. Maar ik ga weer aan het naaiwerk, want ik heb zo'n leuk pakketje bij de Quiltmuis gekocht.
Een speldenkussen in de vorm van een naaimachientje en op het plankje geplakt is het meteen een klosjeshouder en dan ook nog ruimte voor een schaar en naaldenboekje. Kwam het zomaar op face-book tegen en viel er meteen voor. De webwinkel opgezocht en besteld, het blikje kwam ik daar ook tegen en dat moest natuurlijk meteen mee, zo schattig.
Ik kwam deze quilt op internet tegen, een of andere quiltshow in Australië, geloof ik. Ik viel er meteen voor en ik heb het boek waar de inspiratie uitgehaald was meteen aangeschaft.

En er staan zulke mooie dingen in, ik viel als een blok voor deze quilt, waarvan ik niet wist dat die er ook in stond
Wanneer ik dat ga doen, geen idee, voorlopig alleen nog plaatjes kijken en genieten.
Kijk nou, dat is toch een prachtige quilt, eigenlijk voor op een kinderbed, maar aan de muur zal hij het ook goed doen.
Er is nog een boek van Michele Hill, het eerste boek, maar helaas niet meer verkrijgbaar. Soms vind ik het zo jammer dat ik niet eerder ben gaan quilten en patchworken want dan had ik dat boek natuurlijk al veel eerder ontdekt. Nou ja, misschien kom ik het nog wel eens tweedehands tegen, je weet maar nooit.
Dit mooie lapje kwam ik tijdens het boodschappen doen tegen en het riep naar me, het wilde perse met mij mee naar huis voor in de ring of roses :-)
Dit boek ben ik nu aan het lezen, het is het derde deel van de Ierse trilogie. Het gaat over heksen en demonen, net een volwassen sprookje. Tenminste voor mij is het een sprookje want ik geloof niet in geesten, heksen of demonen. Maar het leest heerlijk weg en de romantiek ontbreekt natuurlijk niet.





3 opmerkingen:

  1. Leuke dingen weer, veel plezier met je spelden kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou..., jij hoef je voorlopig echt niet te vervelen.
    Wat een plannen! De één wat gemakkelijker uitvoerbaar dan de andere, maar toch...
    Ja, dat speldenkussentje vind ik ook erg leuk! Ik hoop maar dat ik de verleiding kan weerstaan om ook zo'n pakketje te bestellen. Stiekem vind ik dat ik het wel nodig heb, want ik ben telkens van alles kwijt als ik met m'n lapjes speel...
    Mooie breiblokken Marian, en jij breit waarschijnlijk ook gewoon door met warm weer. Ik laat er ook niets voor op handwerkgebied.
    Trouwens, net als jij had ik vorige week ook nog een keer de (vloer) verwarming aangezet, het was toen 18 graden en ik vond het kil. Lekker met airco in huis hoor, echt een uitkomst met dit extreem warme weer.
    Nou, ik ben benieuwd wanneer je gaat starten met een nieuwe quilt... Laat het ons maar zien!

    Groetjes en fijn weekend,
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen heb je gekocht. En je bent lekker bezig met bestaande dingen of inspiratie aan het opdoen. Wie weet loop je nog een keer tegen het boek aan. Ik weet niet of het geholpen had als je eerder was gaan patchen. Je oog met net op iets vallen en nu met internet kun je nog veel meer vinden dan voorheen. Geniet van wat je nu doet. Fijn weekend. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen