zondag 26 juli 2015

Storm

Gisteren met die storm is er een fluweelboompje doormidden geknakt.
Zo over mijn bankje heen en dat was gelukkig alle stormschade. Wat was ik gisteren blij dat de gevel van de oude schuur en de kroosjesboom die er voor stond al weggehaald was, anders had we gisteren toch een flink probleem gehad. Gelukkig is verder alles OK.
Alle distels heb ik afgelopen week rondom de heg verwijderd en manlief heeft hem bovenop, links en rechts glad geknipt. Hij ziet er weer netjes geschoren uit. Gras weer gemaaid in het weiland, ziet er ook weer netjes uit. Nu de tuin nog, heb al een gedeelte gedaan, maar werd vrijdag verrast door een stevige regenbui, dus was snel klaar met maaien.
De tomaten in de bak doen het zo goed, ik kijk ze zowat rood, maar moet nog geduld hebben, is moeilijk hoor.

Er was 1 klein tomaatje rood en die hebben de vogeltjes gepikt, nou ja, die moeten tenslotte ook eten.
Er is ook weer heel veel hout gezaagd voor zoonlief, drogen gaat nu iets minder met al die regen, maar er zullen vast wel weer mooie warme zonnige dagen aankomen.
De containers voor het groenafval vult zich ook kalm maar gestaag, er kan gelukkig nog heel veel bij.
Toen op de dijk naast ons huisje het gras gemaaid en er af gehaald was, zag ik ineens vanuit het keukenraam twee kleine haasjes aan het overgebleven hooi knabbelen, was zo'n lief gezicht.
En ik kon er makkelijk foto's van uit het keukenraam maken want ze zagen mij niet en bleven rustig door knabbelen. Ik weet dan weer meteen waarom ik hier zo naar mijn zin woon.

Ik ben aan het speldenkussen begonnen de naaimachine heb ik al genaaid en toen zo'n 150 gram fiberfill opgezocht
En dat bleek zo'n berg te zijn, ik heb het geprobeerd, maar ik kreeg er maar ongeveer de helft in. Ik laat het maar zo, voorlopig gaat het prima, het hoesje voor het schaartje heb ik al voor de helft klaar, alleen de voor en achterkant daarvan moet ik nog op elkaar stikken. Dit wordt vervolgd.


5 opmerkingen:

  1. Leuk weer je verhaal Marian. Ben benieuwd naar je speldenkussen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van je boompje Marian, en wat schattig die haasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig niet zoveel schade. Kan me voorstellen dat je blij was dat de schuur weg was. Heerlijk de natuur zo dichtbij. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer van het fluweelboompje maar gelukkig is er verder niks gebeurd! Wat wordt het al netjes bij jullie, bij ieder nieuw blogje valt me dat op. Fijn hé om zo buiten te kunnen wonen met uitzicht op de hazenbuurtjes.
    Wat een berg fiberfill voor zo'n klein naaimachientje:-) .
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ging enorm te keer zaterdag... Natuurlijk zonde van je boompje, maar het had ook erger kunnen zijn. Ik vond het bij ons nog meevallen. In Zeeland was het veel erger...
    Een groencontainer..., ja die hebben jullie wel nodig. Wij hebben gewoon zo'n plastic groene bak op wielen, maar daar zouden jullie nooit mee toekomen!
    Enfin, vandaag hoef je ook niet in je tuin te werken. Ga je maar lekker uitleven op het mooie speldenkussen!

    BeantwoordenVerwijderen