donderdag 16 juli 2015

Zagen, zagen, wiede, wiede wagen.

De kop is er af en er staan al vast 8 zakken met hout klaar voor zoonlief
Er is ook flink geruimd op de plek van het voormalige zomerhuisje en soms komen er best wel leuke dingen tevoorschijn, zoals op bovenstaande foto te zien is.
Even een betere foto gemaakt, een mooie Keulse inmaakpot en ..... hij is nog helemaal gaaf, tenminste wat ik in de gauwigheid even zag. Er omheen staat heel veel werk, allemaal distels en ander onkruid, daar ga ik mij morgen maar weer een half uurtje aan wijden.
Nog niet alles van het zomerhuisje is weg, er ligt nog hout en een eindje verderop oud ijzer wat niet op de foto staat. Maar eerst de grote groenbak vol en dan kan er weer een bak voor hout komen. We hebben ooit verschillende bakken tegelijk op het erf gehad, maar dat was niet handig, je kon je ....  niet meer keren ;-). En zo gaat het tenslotte ook is alleen wat lastiger omdat het steeds ergens gestapeld moet liggen, maar gelukkig is de oude schuur weg en alles leeg, dus daar kan er rommel liggen, nu dus takken en boomstronken.
Van de sterretjes die er nog lagen zijn inmiddels weer hexagonnen gemaakt en van de wybertjes die ik in het vorige logje liet zien
zijn weer nieuwe sterretjes en hexagonnen gemaakt, moet er in totaal 30 dus ben al over de helft.
Van Marie Suarez had ik al eens plaatjes van dit boek in diverse webwinkels gezien, maar helaas overal uitverkocht. Tot ik bij Marin Patchwork kwam en daar hadden ze hem nog. Zat zelfs nog een viltpakketje bij, zodat er meteen gestart kon worden.
Maar aangezien ik nog een bak vol met vilt heb en ik een gemberkoekmannetje wilde maken in een kaneelkleur is het pakketje nog ongeschonden. Ben er nog niet helemaal mee klaar, maar wat is het een leuk boek en wat staan er mooie kerstdingen in.
Ik ben een fervente bloglezeres, ik reageer alleen niet altijd, soms zelfs nooit (bloos, daar ga ik proberen verandering in te brengen) en ik kwam bij haar een leuk beginnetje van een quilt tegen. Het middenstuk is er al en bestaat uit schattige kleine huisjes. Verder is het nog een mystery quilt en het is wel heel erg verleidelijk om ook mee te doen, maar ja, dan is er weer een quilt die voorlopig nog niet af is, net als alle andere waar ik mee bezig ben.
Nog even een dilemma dus.

En ik heb de nagestuurde mal voor de accuquilt binnen. Duurde even, want ik had deze besteld samen met de hele hexagonnen en de driehoekjes in dezelfde maten. En deze was niet geleverd, ze hadden in de USA een verkeerde gestuurd. Ze hadden beloofd dat de mal nagestuurd zou worden en ja hoor, netjes nagestuurd. Een klein pluimpje voor Accu Quilt.
En aan dit boek ben ik net begonnen, dus kan nog niet zeggen of ik het een mooi boek vind, wel indringend denk ik.






5 opmerkingen:

  1. Gezellig weer om te lezen!
    Wat heerlijk dat het om jullie huisje zo lekker opgeruimd wordt.....dat is vast wel genieten als je even kunt zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel verrassingen in de tuin. En een rommel, maar als het klaar is geeft het veel voldoening. De sterren zien er weer heerlijk uit, uitnodigend en mooi van kleur. Ik heb even naar de mysterie gekeken, verleidelijk, maar net wat je zegt: weer iets nieuws. Succes met het nemen van een beslissing. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is ook net schatgraven bij jullie... Inmiddels zijn er al heel wat leuke oude dingen tevoorschijn gekomen!
    En van het grove werk schakel je ook weer over naar het fijne... Je blijft me verbazen met al je quiltplannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig Marian!!!! Niet normaal wat een werk jullie verzetten, en dan beloond worden met zulke mooie vondsten, prachtige pot daar ben ik jaloers op!

    BeantwoordenVerwijderen