zondag 16 augustus 2015

Buiten

Tussen al het buitenwerk door zijn er toch nog wat hexagonnen gemaakt, de stand staat nu op 8, nog 10 te gaan.
 Er is ook al heel wat van de boom weggewerkt, achteraan liggen nog wat dikke en dunne takken, die moeten nog in stukken gezaagd worden en helemaal links de stammen.
Dit is dan weer het resultaat van het harde werken, de zakken hout, heb ze niet geteld dit keer, zijn al weer in de auto van zoon verdwenen en het paste precies. Er kon niet 1 zakje meer bij :-).
Voor de dikke stronken hebben we tijdelijk een hulpje erbij, wat dat tillen gaat met ons tweetjes niet lukken. Erg handig zo'n machientje.
De rabarber ( in een laag nieuwe aarde) groeit ook lekker tussen al het onkruid in, ik blijf dat verwijderen, maar komt steeds weer terug, denk er nu toch maar aan om de spuit te gebruiken. Maar nu nog even niet, want omdat vlak bij mijn eten te doen vind ik niet zo'n goed idee.
Met de tomaten gaat het ook goed, ze worden steeds groter en de cherry-tomaatjes beginnen eindelijk te kleuren, ik heb er al van gegeten. Nu de grote tomaten nog. De paprika doet het ook weer, er hangen alweer paprikaatjes in zag ik gisteren ineens, ze hangen links in de plant, niet zo duidelijk te zien, maar als ze rood gaan kleuren wordt het duidelijker..
Vanmorgen liep mijn fazantenvriendje ook weer voorbij, foto is wat wazig omdat ik hem wat dichterbij gehaald heb en door het raam achter genomen heb, wat wel weer eens een sopje kan gebruiken.
In de broodnodige pauzes ben ik dit boek aan het lezen, een ouwetje, maar daarom niet minder spannend. Het speelt zich af op Sicilië in WO II. Heerlijk om weer eens te lezen dat er naar een telefoon gezocht moet worden in openbare gelegenheid en het gedoe met landkaarten. Is weer eens iets heel anders dan het gemak van een mobieltje en een tomtommetje :-).






8 opmerkingen:

  1. Zo, bezige bij....leuk die fazant. De hesjes zijn mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tuin van jou is veel werk, pffff. Maar als het klaar is ... Mooie hexjes. Leuk dat vriend Fazant weer langs kwam. Gezellig. Hier is het lees- en hexen weer. Fijne dag. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, een fazant in je tuin. Maar wat een werk, die tuin van jullie :-O

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook al tomaatjes geoogst :-)
    Mijn courgette wil niet erg....die staat in een grote bloempot, maar dat was geloof ik niet zo'n goed idee.
    Geweldig die fazant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk je berichtje weer, had een paar gezien maar niet gereageerd. Wim had mijn comp schoongemaakt, moest ik op nieuw inlogggen en toen ging er veel mis:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gaat goed met je hexjes, mooi hoor!!! En nog een huisfazant ook!!! Dat is het rijke buitenleven Marian!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n omgevallen boom zorgt weer voor veel extra werk..
    Het was toch die fluweelboom? Of is dit een andere boom die jullie nu opruimen?
    Wij spuiten wel eens azijn bij het onkruid, maar ik weet niet of het afdoende helpt...
    Je hexagonnen zijn heel mooi, maar je hebt nog even te gaan. Heerlijk werkje voor tussendoor en maar niet teveel tellen...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen