maandag 10 augustus 2015

Het gaat niet altijd van een leien dakje.

In het begin van de afgelopen week zouden wij een regendagje krijgen. Mooi moment om weer wat oud-ijzer weg te brengen en daarna lekker aan de ror verder. De avond ervoor was het nog prachtig weer, auto geladen met de troep uit het oude zomerhuisje en er kwam ook nog een heel erg verroeste imperial tevoorschijn.
Kijk, ziet hij er niet leuk uit, zo'n echte ouderwetse die er heel wat beter uitziet dan die dingen die nu op de diverse autodaken liggen, vind ik net een soort van doodskisten, maar die zullen wel praktischer zijn.
Manlief dacht met een moker er een paar flinke klappen op te geven, dan zou  ding wel in stukken gaan. Maar hij vergat dat vroeger de dingen gemaakt werden om heel lang mee te gaan en dat lukte dus niet. Tenslotte maar in stukken geslepen en zelfs dat ging niet makkelijk. Achteraf gezien had de imperial nog wel 100 jaar dienst kunnen doen :-).
Het regende lekker toen we 's morgens op weg gingen, ijzer gelost en weer op weg naar huis. Onderweg bedacht manlief dat we ook nog wel naar het afvalstation konden gaan om wat van de dakbedekking van het zomerhuisje weg te brengen. Dat opgeladen en op weg, komen we bij het afvalstation wilden ze de dakbedekking niet aannemen, maar we kregen wel een adresje waar we het konden lozen. Tegen betaling natuurlijk. Wij daar naar toe, na een poosje rijden, kwamen we daar aan en de eerste die we zien is de man die altijd bij ons de grote afvalcontainers komt omruilen. Of dat hielp weet ik niet en omdat we niet zoveel hadden, mochten we het lozen voor een pakje stroopwafels. Ik meteen onderhandelen :-). We hebben thuis nog een beetje liggen en dan voor 2 pakjes stroopwafels. Dat was geen probleem. We moesten ook nog tanken, dus bij een pompstation de auto volgegooid plus de kannetjes voor brandstof voor bosmaaier, strimmer en heggeschaar. Natuurlijk meteen 4 pakjes stroopwafels gekocht, paar pakjes extra want zo blij waren wij dat we er met een koopje vanaf kwamen. Meteen weer naar huis gereden, brandstofkannetjes er uit, dakbedekking er in en weer op weg. Stroopwafels afgeven en het spul weer geloost. Ergens tussendoor hadden we thuis ook nog wat gegeten. Toen we alles kwijt waren en weer thuis was het alweer tijd om eten te koken, dus van de ror kwam even niet veel, eigenlijk een hele dag weg met al dat gedoe.
Dochter en schoonzoon waren een weekje naar Sicilië en ik heb voor de katten gezorgd en de plantjes water gegeven. Ik kreeg nog een leuk souveniertje, alleen het zakje is al zo leuk. Maar de inhoud was ook heel erg welkom.
Een porseleinen vingerhoed, die kan mooi bij de andere, die ik ook van hen heb gekregen na een vakantie. Later wanneer ik er niet meer ben en de spullen moeten opgeruimd worden komen ze natuurlijk al die vingerhoedjes tegen.  In gedachten hoor ik ze al zeggen Oh ja, weet je nog, daar zijn we ook nog geweest :-).
Niet dat ik plannen heb hoor, maar daar dacht ik aan, zo zou het kunnen gaan over 150 jaar  of zo :-)
En ik heb nog 2 glazen voorraadpotjes gekregen van RM, nog niet op de foto gezet. Dat is ook al een heel verhaal. Die potjes waren in de aanbieding en dochter ging die kant op, dus ik vraag of ze ze voor mij mee wilde nemen als ze er nog waren. Spreek ik haar een paar dagen later, vraag ik ernaar, zegt ze, Nee, natuurlijk waren die er niet meer, had ik ook niet verwacht want was toch oude voorraad.
Ik, sufferd, trap daar meteen in en denk och pech gehad. Heeft ze die al die tijd bewaard om ze aan mij te geven voor het verzorgen van huis, haard en dier. :-) De boef.
Na al dat opruimgedoe werd het beter weer en heb ik de aardappels gerooid, het was niet veel en ze waren kleiner dan ik had verwacht, maar ik was ook rijkelijk laat met poten. Het is een leuk maaltje krielaardappeltjes, er liggen 2 cherrytomaatjes bij voor de maat.
Ik heb mij weer heerlijk buiten geïnstalleerd met de ror en er is toen lekker doorgewerkt en
de ror is weer flink gegroeid, er zit weer een rand aan.
Voor de laatste rand komen er 18 hexagonnen aan en ik heb er al 2 klaar.


 .



6 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal weer! Je ror wordt mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ging even niet goed...nieuwe poging:

      Wat een geheenenweer om van de oude troep af te komen, maar gelukkig bestaan er nog aardige mensen die mee willen denken én tevreden zijn met stroopwafels :-)
      Een vingerhoedje voor bij de andere...hoeveel heb je er? Ben je een echte verzamelaar of komt het af en toe op je pad?
      Die glazen voorraadpotjes, hihi: vroeger mochten ze niet jokken en nu vinden we dat juist leuk!
      Je ror gaat al aardig naar het einde raken en de heerlijke zomerse kleuren passen perfect bij deze dagen.
      Groetjes weer

      Verwijderen
    2. Ik heb er nog niet zoveel, nog maar 3 stuks, maar wel leuk om te hebben, wie weet hoeveel er nog bij komen.

      Verwijderen
  3. Je bent mooi goedkoop van de troep afgekomen. Heerlijk dat dat soms nog kan. Ik moest even denken toen je het over ror had, maar na de 1e foto was het me duidelijk. Wordt mooi. En ror ze. Gr. Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och heden, die imperiaal was gewoon een stuk antiek!
    Met de juiste auto erbij had het nog gaaf kunnen staan...
    Tjonge wat een pak stroopwafels niet kan doen...
    Net als DIni hierboven, dacht ik ook ... ror ... ror ???
    Maar deze beauty groeit nog steeds zie ik.
    Leuk om vingerhoedjes te sparen. Ik bedacht pas dat ik wel van alles bewaar, maar eigenlijk niet iets speciaals verzamel. 'k Ga er toch eens over na denken!

    Groetjes, ELizabeth

    BeantwoordenVerwijderen