zondag 2 augustus 2015

Thuisblijvers

Nu het weer een stuk beter is en het al een paar dagen niet heeft geregend kon ik eindelijk weer gras maaien. Toen ik de laatste keer in de tuin aan het maaien was, kreeg ik een flinke stortbui over mij heen, de tuin zag er niet uit, met die gemaaide banen en dat lange gras er tussen in.
Het gras ziet er weer netjes uit, de bladeren van de geknakte fluweelboom zijn er ook af, dan komen de takken aan de beurt, dat zijn prima aanmaakhoutjes voor zoonlief, maar eerst nog het gras in het weiland er af. Ik zie dat Speedy ook door de tuin wandelt :-)
Met de tomaten gaat het ook prima alleen de pomodori's zijn een beetje topzwaar geworden en zijn naar beneden gestort en ze willen niet meer aan de tomatenspiraal, dus ik laat ze maar liggen en hopelijk hebben ze geen last van de geknakte stelen.  Ik kan er verder niks aan doen want wanneer ik ze probeer omhoog te hijsen, vallen ze steeds weer naar beneden, naar boven vallen ze niet, zou in dit geval wel makkelijk zijn.
De aardappelplanten beginnen al af te sterven, dochter heeft al een maaltje geoogst bij die van haar, maar de mijne laat ik nog even staan tot ik ze nodig heb, zal wel aan het einde van de week worden. Erbij staat een rabarberplant, die stond bij dochter in haar moestuinbak, maar hij werd haar veel te groot, dus komt hij bij mij wonen :-). Ik zal hem ergens bij de moestuinbak zetten, dat is makkelijk met water geven.
Wij gaan niet met vakantie, ik vier vakantie liever thuis, ik heb hier alle gemakken van vaatwasser tot airco, grote tuin waar we heerlijk in kunnen verpozen en wanneer het slecht weer is heb ik hier binnen alles bij de hand om mij niet te vervelen. Dus ik geniet thuis :-) En daar horen natuurlijk nieuwe lapjes bij, deze zijn gewoon omdat ik de kleuren zo mooi vind.
De theekopjes zijn voor in de octablom en het stofje met de poezieplaatjes vond ik zo lief, dat is voor
de heb. Komt vast wel eens van pas, net als de andere stofjes.
Het kerststofje vond ik zo leuk met de teksten en de bloemen, die moest ik hebben en de stof eronder is voor een quiltje van Marie Suarez, daar kom ik zo nog op terug. Er onder liggen lapjes vilt en die zijn bestemd voor een een patroon wat ik op de patchworkdagen in Rijswijk had gekocht, ik heb alleen nu nog de houten klos van 11 cm. hoogte nodig en die heb ik nog niet gevonden. Wat hoger geeft niet, maar lager past niet.
En dit lapje heb ik gekregen, past perfect bij de ring of roses.
Over de ring of roses gesproken, er zijn weer wat hexagonnen en sterretjes bijgekomen. Dit zijn de laatsten, dan kunnen ze weer aan de rand gezet worden.Eerst nog even puzzelen waar welke komt.
En nu komen mijn nieuwe boeken aan de beurt, vast voorraad voor van de winter, want de ring of roses schiet al behoorlijk op. Dit is mijn nieuwe boek van Marie Suarez, ben helemaal weg van de 4-seizoenenquilt, eigenlijk is het geen quilt, maar een geborduurde lap linnen, maar ik maak er een quilt van, daarvoor heb ik bovenstaande stof nodig, ik heb genoeg achtergrond en verder zal het in mijn handen groeien, er zit heel veel borduurwerk in, maar een gedeelte zal ik door stofjes vervangen.
Van dit boek wisten jullie al dat ik het op mijn verlanglijstje had staan en na heel veel zoeken in de diverse webwinkels heb ik het gevonden. Ben er zo gelukkig mee, hoewel wanneer ik er iets uit ga maken geen William Morris stofjes ga gebruiken, want dat vind ik teveel drukte geven. Maar de ontwerpen zijn prachtig.
Het boek van Di Ford heb ik na lang getwijfel ook aangeschaft en ik heb er geen spijt van, pak het nog regelmatig om er in te kijken. Er staan zulke mooie quilts in.
Om nog even in de boeken te blijven, deze ben ik nu aan het lezen en ik vind het geweldig. Meisje gaat vanuit Engeland naar het Amerika van 1850. Komt in een pioniersgebied terecht en komt daar ook in aanraking met de ondergrondse spoorweg om negers naar Canada te smokkelen. En het maakt het boek wel heel erg leuk, de hoofdpersoon houdt ook van quilten en met name van Engels patchwork met malletjes. En laat ik daar nou ook gek op zijn :-), dus helemaal een boek voor mij. Genieten dus.











6 opmerkingen:

  1. Hè lekker lang blogje weer en zo leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo bezige bij, je bent weer goed bezig. Wat een prachtige lapjes en boeken weer. Wist niet dat dat boek van Morriser is, zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk vakantiepakket heb je, haha. Dan wil je ook niet weg. Lekker relaxen is ook vakantie. Veel plezier. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je al lekker aan het voorbereiden voor de winter :-).
    Thuis blijven is geen straf, zeker niet met zo'n heerlijke grote tuin als die van jullie! Jammer dat de tomatenplanten naar beneden zijn gekomen, hopelijk blijven de tomaten het net zo goed doen, misschien is het een ideetje om ze op stro te leggen en ze zo wat te beschermen tegen de kou en het vocht uit de grond?
    Wat een heerlijke boeken heb je aangeschaft, heb je een speciale boekenplank/kast voor de creaboeken?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is ongelofelijk hoe het weer is omgedraaid! Maar ik ben er blij mee hoor...
    Je bent ook een echt buitenmens; zelfs je stofjes zijn één en al bloemen! Heerlijk hoor om zo thuis te zijn, ik herken er veel van. Mijn man houdt echter wel van weg gaan, dus is er wel eens een compromis nodig.
    Mooie boeken, Marian... en plannen genoeg voorlopig!
    Geniet van het mooie weer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij jou doen de tomaten het dus ook goed dit jaar! Misschien een bedje van wat stro of zoiets eronder leggen? Je ring of roses schiet mooi op zo. Ja en die boeken.. kun je echt wel wachten tot van de winter? Zou ik niet kunnen hoor! :D

    BeantwoordenVerwijderen