vrijdag 18 september 2015

Lang geleden

Ik zag dat het al meer dan een maand geleden is dat ik geblogd heb. Niet dat ik niks te vertellen had, heel veel juist, maar de computer is niet alleen maar van mij tegenwoordig. Nu we meer binnen zijn en manlief van zijn pensioen geniet, heeft manlief ontdekt hoe leuk het is om op het net te surfen en dat doet hij graag. Ik ga dan lekker handwerken of lezen, maar het bloggen schiet er dan bij in, zo ook het bloglezen van mijn favoriete blogs, maar dat ga ik goedmaken. Ik start met een een flinke blog en dan ga ik het weekend alle gemiste blogs lezen, van zo'n 3 weken (bloos).
Ik begin met het paadje

Eerst werd er een flinke vracht zand gebracht, je ziet het er zo niet aan af maar het was 12 kuub, meer kan er niet in de laadbak.
Er werd flink rommel geruimd, want toen er iets dieper uitgevlakt werd, kwamen er weer platen beton en houten pallets boven het oppervlak tevoorschijn.
Er werd aarde naar de zijkant geschoven en zand naar achter gereden.
En toen alles gereed was had ik een paadje achter. Eindelijk geen bagger meer daar naar binnen, droge voeten houden wanneer het heeft geregend. Ik loop meestal op croqs en door de gaatjes aan de zijkant liep het water wel eens naar binnen. En na de hevige regenval van de afgelopen dagen is het daar nog steeds droog, tenminste er staan geen plassen. Ik kan nu rond het huis lopen op een paadje. Ben er zo blij mee, heb er bijna 4 jaar op moeten wachten. Het enige jammere is dat we dachten dat we alles opgeruimd hadden en weer van alles tegenkwamen, dat ligt daar links langs de schuur, dus we zijn nog lang niet uitgeruimd :-).
Eindelijk begonnen de tomaten ook te kleuren, ze gingen bijna uit zichzelf blozen, zo vaak keek ik ernaar :-).
De paprikaatjes groeiden ook lekker, ze zijn nog groen, maar de groene zijn ook lekker, het is een beetje een zoekplaatje.
En toen kon ik eindelijk flink wat tomaten oogsten, ik denk vanmiddag de laatste rode er af halen, er hangen ook nog wat groene in, dus ik zie wel of dat nog wat gaat worden.
Natuurlijk ben ik ook nog verder gegaan met de ror en had de hexagonnen al snel klaar.
Buiten op de tuintafel gekeken waar ik welke hexagon wilde hebben, zo ongeveer.
Daarna met applicatielijm vastgezet op de ondergrond en dan kan het vastnaaien gaan beginnen.
Niet dat toen alles van een leien dakje ging, ik moest zelfs een stukje uithalen omdat ik het niet helemaal op zijn plek had vastgezet en bleef een flinke vouw van de ondergrondstof over. Ik ben op de helft met het vastzetten op de ondergrond, dus nog een flink stuk te gaan.
 Toen naaide ik ook nog een stuk van de ondergrondstof dubbel mee, kreeg ik helemaal zo'n rare vorm, dus ook weer even uithalen en toen ging het verder prima.
 Omdat we met het slechte weer de afgelopen weken natuurlijk weer heel veel binnen zijn geweest, ga je daar maar weer eens reorganiseren. Wat kan je zo dan een rommel maken. Mijn spinnenwiel kwam ook weer tevoorschijn en het ging meteen kriebelen bij mij. Ik had nog stukken egaal geverfde wol en ik heb een aantal kleuren zoals oranje en lila, wat rood en donkerblauw, klein stukje wit had ik ook nog, door de kaardemolen gehaald,
het resultaat viel mij niet tegen, het werd best wel een leuke batt.
Bij elkaar ongeveer 100 gram, natuurlijk ook heel nieuwsgierig hoe het werd wanneer ik wat had gesponnen en het viel niet tegen. Heb nu zo'n 65 gram gesponnen dus ben nog niet klaar, ben natuurlijk wel al aan de tweede klos begonnen en ik denk er over om er een draad rayon mee te laten lopen bij het twijnen, maar zover ben ik nog niet, weet ook nog niet welke kleur, dat moet ik nog even bekijken wanneer ik zover ben.
Ik ben ook begonnen aan het patroon van de klos, die ik op de quilt- en patchworkdagen had gekocht. Ik had eindelijk alle benodigdheden bij elkaar gesprokkeld en het  gaat leuk, de borduurtjes worden wel steeds mooier naarmate ik verder kom, maar zoals de bloemetjes doe ik op deze manier voor het eerst en het gaat netjes. De lijnen teken ik met een f.rixion pen, met warmte van een strijkijzer verdwijnen die weer, dus ideaal voor dit soort werkjes.
Kijk het eerste zakje zit er al op, ben inmiddels wel een stukje verder, maar daar heb ik nog geen foto van.
Natuurlijk heb ik ook wel veel gelezen en op het ogenblik ben ik aan deze begonnen, zo spannend weer, ik ben er blij mee.















5 opmerkingen:

  1. Je hebt de 3 weken niet stilgezeten. De ror ziet er goed uit ondanks de hindernissen. Succes met alle klussen. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lots of work Marian. I love your hexagons and embroidery x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig wat jij allemaal door je handen laat gaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig wat jij allemaal door je handen laat gaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou...., jij hebt zeker niet stil gezeten! Natuurlijk had ik je gemist, maar ik dacht 'misschien is ze dan tòch op vakantie gegaan' ... Je had ook ziek kunnen zijn, maar gelukkig was daar geen sprake van.
    Een man die pensioen is gegaan is de oorzaak van je achterstallige blogactiviteiten! O o, ik moest wel lachen hoor... Maar ik heb een idee. Toen onze twee jongens nog 'klein' waren, zette ik altijd de kookwekker als ze achter de computer zaten....
    Gelukkig worden we weer helemaal bijgepraat. Wat veel zand! Het moet toch wel een bar stuk grond zijn om jullie huis en dan ook nog eens vele verrassingen...
    En dan je handwerk... prachtig ... geweldig ... Ik ben helemaal weg van die geverfde wol. Heb je nu een soort toverbol?
    Prachtig borduurwerk... je weet ook wel wat mooi is hoor!

    Groetjes,
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen