maandag 21 september 2015

Lekker bezig met van alles

Natuurlijk deze dagen weer buiten aan het werk, manlief maait het gras met de bosmaaier, want het was veel te lang en ik kwam er niet meer doorheen met de grasmaaier, geen foto's van. De tomaten die ik binnen kon halen heb ik binnengehaald en er hangen nog heel veel groene aan. Zie wel of dat nog wat gaat worden, heb ik ook geen foto van.
Waar ik wel foto's van heb is van de klos.
Hier zitten alle vakjes op z'n plek, moet zeggen dat het een flink gepriegel was, maar het ergste gepriegel komt nog :-)
Randje van het vilt aan de klos vastgelijmd en het ligt hier te drogen.
En toen moest het rondom de klos gehouden worden en het naadje vastgenaaid. Er stond bij met hele kleine steekjes, dat ging niet, dus grote steken en toen het vast zat, met kleinere steekjes (geprobeerd) nog een keer over het naadje  gegaan. Het zit wel goed vast nu. :-), maar niet met kleine steekjes., maar die zitten aan de achterkant.
Nu het hartje nog afmaken, wilde het eerst als speldenkussen gebruiken, maar toch maar waar het in de eerste instantie voor het bedoeld was, een schaarhanger. Voor een speldenkussen heb ik inmiddels ander ideetje, dat kwam ik op Pinterest ergens tegen. De uitvoering wordt dan wel van mijzelf en dat gaat lukken.
Dit boek stond ook al een tijdje op mijn verlanglijstje en eindelijk gevonden.

Er staan allemaal verschillende borduursteken in en met die borduursteken zijn een soort van merklappen gemaakt en ik vind ze er zo leuk uitzien, misschien ga ik er nog wel eens eentje maken. Zijn natuurlijk de perfecte oefenlapjes.
De batts zijn gesponnen op 2 klossen en nu nog even bekijken welke rayondraad ik laat meelopen met het twijnen. De klos uiterst rechts is al afgevallen, dat was een mix van oranje met wit, dus die wordt het niet. Ik twijfel nog tussen de oranje en de rode en ik heb het idee dat de rode het gaat worden, maar ik laat het nog even liggen en denk er nog over na.
Ik heb ook nog recept gemaakt van pindakaas repen, heb er kleine reepjes van gesneden en lekker dat het was. Maak ze niet snel meer want iedere keer wanneer ik in de buurt van de koelkast was ging er weer een reepje naar binnen. Ben gek op pindakaas, dus ik had het kunnen weten. Donderdag gemaakt en zondag al op (bloos). Het recept kwam van een facebook groep met recepten van voor 1970 zonder gebruik van zakjes en pakjes, dus pure ingredi├źnten. Hoewel dat niet helemaal opging in dit recept want ik heb kant en klare volkoren koekjes genomen en die hebben toch nog wat E-nummers en zo, maar och wat maakt het uit, het was lekker.






3 opmerkingen:

  1. En je blijft maar bezig, wel leuk hoor die klos!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig boek. Leuke vilten voorwerpen met die borduurtjes, had ze nog niet eerder gezien. Die pindakaasrepen zien er heerlijk uit. Ga op zoek naar een recept. Jammie. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En toen kwam er nog meer nieuws...
    Heel slim om je man het gras te laten maaien, dan is de computer tenminste even voor jou! Je leert het al, Marian!
    Wat een gave klos! Superleuk met die vakjes eraan.
    En ik snap dat je dol bent op dat boek, ziet er prachtig uit en daar gaan de ideetjes wel van borrelen...
    Er zijn zoveel borduursteken, eigenlijk doe ik daar ook veel te weinig mee.
    Ik hoop dat je tomaten nog rijpen, zou jammer zijn als ze groen bleven...

    BeantwoordenVerwijderen