maandag 19 oktober 2015

Nieuw project

Ik was het niet van plan, maar ben aan een nieuwe quilt begonnen, wel een hele snelle en ik hoop hem over een paar weekjes af te hebben.
Ik kwam namelijk bij een webshop deze panels tegen, ze waren aardig afgeprijsd, ook nog 4 halen 3 betalen en toen ik dat bestelde kreeg ik bij de kassa ook nog eens 25 procent korting. Dat was een hele leuke deal. Het is heerlijk warm flanel, zo lekker zacht.
Nog even lekker verder gesurfd in de diverse quiltwinkeltjes en in een van de winkeltjes kwam ik deze stof tegen,
een stofje uit dezelfde serie, maar daar heb ik niet zo heel van van gekocht want er hing een gewoon prijskaartje aan en ik vond de combinatie toch wel erg druk worden.
Een nieuwe accu quiltmal besteld voor de grote vierkanten, zo makkelijk, meteen een hele stapel batting en stof in de goede maat erbij.
Op elkaar gelegd en met de micro stitch aan elkaar geniet en ik kon meteen met quilten beginnen,
maar eerst een heel stapeltje tegelijk voorbereid en toen kwam ik er ook achter dat niet alle blokken recht waren, sommigen waren een beetje scheef getrokken. In de wasmachine en met een beetje rekken en strekken kwam het toch nog redelijk in orde,.
Verschillende proefjes gemaakt om te kijken wat het mooist was en het snelst. Bovenstaande heb ik met verschillende kleuren het motief gevolgd, was er 2 dagen mee bezig en ik vond het niet eens mooi worden. Ik had bij de kraam op de markt ecru flanel besteld en ging ik ophalen, maar helaas het was geen ecru maar gebroken wit, ze hadden het verkeerde geleverd, dus een week later weer terug om het goede op te halen, maar weer helaas, het was op, vandaar de verkeerde kleur. Het kwam wel weer binnen, maar duurde even een weekje, dus a.s. marktdag ga ik niet, maar wel die marktdag erop. En ik was in mezelf een beetje aan het foeteren want ik kon niet opschieten en duurde het dus nog lang voor het af was. Ik loop langs een marktkraam en daar zie ik een flanellen een-persoons laken in de goede kleur, dus die meteen mee naar huis genomen en ik kan weer lekker verder met de blokken te quilten, soms kan het ondanks de tegenslag wel weer meezitten :-).
Ik heb een hele berg stencils, maar de goede zat er niet bij, dus ik heb er een die ik wilde maar te klein was, gescand en vergroot. Geprint en uitgesneden en zo kan ik lekker achter elkaar doorgaan.
En dit is de achterkant met een stuk flanel van het laken. Perfect toch.
Ik heb al een behoorlijk stapeltje, ongeveer eenderde is al gedaan, gaat supersnel en het aan elkaar maken straks gaat met sashings op de naaimachine, dus ook supersnel.
Dit wordt een quilt voor manlief voor op de bank, het is zo'n koukleum. Hij gebruikte een afgedankt dekbed, maar daar heeft de kat inmiddels op gespuugd en aangezien de vulling van wol is en niet zelf gewassen kan worden, is hij al in de kliko beland. Vandaar dat ik de quilt snel klaar wil hebben. Duurt het quilten met de hand nog te lang, kan ik het natuurlijk ook nog altijd onder de naaimachine leggen, maar was ik niet van plan.
Buiten hebben wij natuurlijk ook nog gewerkt, de sloot en de slootkanten van het weilandje zijn ook weer uitgebaggerd en zien er strak uit.
Achteraan in de tuin werd ook hard gewerkt om het groen weg te halen.
Nog niet helemaal klaar, maar is is al een flink bos verdwenen.
We kunnen vanuit de tuin nu zo op de weg kijken, flink uitzicht hebben we daar weer.
Ook nog fotootje vanaf de brug, alleen achteraan in de hoek kunnen we eigenlijk niets doen, daar liggen de kabels van elektriciteit en telefoon en die hoek is aardig ondermijnd door de nieuwe duiker die daar vorig jaar is geplaatst, het water stroomt daar heel hard tegen die hoek aan. Och, dan hebben we minder te maaien denk ik zo.
En dan nog even een foto van manlief in actie op onze nieuwe oude aanwinst. Er moet nog aan geknutseld worden want hij doet het niet helemaal zoals hij het moet doen, maar voorlopig heeft manlief het weiland er al mee gemaaid en wat gaat dat goed en snel, Ik heb nog geen kans gekregen om er ook op te zitten :-), maar dat komt ongetwijfeld het volgende maai seizoen wel.
Wij zijn ook nog naar de handwerkbeurs geweest, maar van mijn aankopen heb ik nog geen foto's genomen, die komen later nog wel.









5 opmerkingen:

  1. Het wordt vast een mooie en heerlijke warme quilt. En ja, als je man het koud heeft, dan kan je hem natuurlijk niet te lang laten wachten :-) Ik moest wel lachen om het verhaal over het oude dekbed en de spugende kat :-)
    Wel moet ik bekennen dat ik niet alles over de quilt goed begrepen heb, maar ja, ik ben dan ook geen quiltster hé. Zo heb ik bijvoorbeeld géén idee wat een accu quiltmal is, hihi.
    Wat is het buiten heerlijk opgeruimd. Fijn zo'n grasmaaier (die hebben wij ook eens gehad en ineens hoefde ik nooit meer gras te maaien, het is een mannending denk ik)
    Veel plezier met het verder werken aan je quilt en in de tussentijd de kachel maar een graadje hoger :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze kat is al 17 jaar en is blind, dus hij weet niet altijd waar hij is. Och en zo lang we hem nog hebben, neem ik het ongemak maar voor lief.
      Alles over de accuquilt staat hier http://marianmmarian.blogspot.nl/2014/07/cadeau.html en ik heb er zoveel gemak van, trouwens bij de labels staat ook het een en ander.
      En dat gras, manlief is nu ook buiten aan het maaien, hij kan er nog geen genoeg van krijgen, het rijdt en er zitten wieltjes onder, dat zegt al genoeg denk ik :-).

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè gezellig leesvoer weer.
    Jij kunt ook niet stilzitten hè?
    Mazzeltje met dat flanellen laken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijdens onze vakantie, toen we een keertje internet hadden, las ik dit blogbericht. En ik moest in mezelf lachen en dacht 'welja, daar draait Marian haar hand niet voor om ...' En het gaat nog best vlot ook, als ik het goed begrijp!

    BeantwoordenVerwijderen