zondag 25 oktober 2015

Tja, wat zal ik er van zeggen

Dit boek stond al even op mijn verlanglijstje en toen ik hem tweedehands tegenkwam, heb ik mij geen minuut bedacht. Ik ben natuurlijk gek op allerlei soorten hexagonnen en hebben is tenslotte hebben.
En wat ook leuk was, de papiertjes voor de eerste rozette zaten er bij. Zelf heb ik er een paar plastic malletjes om de stof te knippen bij gemaakt, transparant voor de fussy cut. Het was natuurlijk erg gevaarlijk om dat te doen en
ik kon de verleiding niet weerstaan en heb vast een beginnetje gemaakt van een Delfts blauw rest  stofje, volgens mij over van de octablom, maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Het centrum was af en daarna even spelen met een ander blauw stofje, leuk die diamantjes, waren ooit voor de Old Dutch gebruikt, had ik ook nog wat van over. Toen nog een ander blauwtje erbij gezocht, grappig die ruitjes en dan nog even een stukje van de rondjes die om weer andere motiefjes zaten er boven op, net mandjes. Het beviel mij wel.
Dan is dit het resultaat, ben er nog lang niet want er komen nog een paar rondes omheen, maar ik weet nog niet helemaal hoe ik het wil gaan doen, dus laat het nog even bezinken. De volgende plastic malletjes die ik er bij ga maken, maak ik wel van ietwat gekleurd plastic want deze ben ik steeds kwijt, te transparant :-).
Gelukkig heb ik de top van de Ring of roses af, ik twijfel nog wel of ik de kransjes in de hoeken er bij maak, maar eigenlijk vond ik die niet zo leuk erbij, daar denk ik nog steeds over na. Dat kan natuurlijk makkelijk, want zolang die niet gedubbeld is kan ik nog van alles ermee.



8 opmerkingen:

  1. Jeetje Marian de werkstukken vliegen je om de oren, en alles is weer even leuk en mooi en als je een quilt teveel hebt????? Hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je het boek gevonden hebt!
    Oh je nieuwe project vind ik geweldig! Ik ben gek op ruitjes, op blauw, op Hollands...en dat komt allemaal terug in je nieuwe werkstuk. Ik vind het nú al mooi :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je dit boek ook hebt. Ik wilde het ook graag hebben. Zag het in de webshop van Lohuis-Tijhuis Oldenzaal. Heb het mee laten brengen. Lekker snuffelen. Nog niet begonnen. Jouw begin is prachtig, lekker Dutch. Veel plezier, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooo, de verleiding was weer te groot om te kunnen weerstaan! Maar ik snap het hoor..., wat een leuk gestoei met je stofjes en wat een effect heb je bereikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk bij elkaar gecombineerd hoor! Voorlopig ben je weer even zoet, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marian, is alles goed met je?
    Ik mis je in blogland...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Halolo Elizabeth, lief van je, dat je naar mij vraagt. Alles is OK hier, maar beetje andere dingen te doen. Ik zag dat het al meer dan een maand geleden is dat ik heb geblogd, maak ik gauw goed. Ik heb nu wel heel veel te vertellen en te laten zien ;-).
      Groetjes,
      Marian

      Verwijderen