woensdag 23 december 2015

Diverse werkzaamheden

Er wordt weer gewerkt aan de schuur, de goten moesten er nog aan en de onderste dakpannen rand en zo. Op deze foto zitten de boeiboorden er op.
De beugels voor de dakgoot zitten er links op.
Daarna was de rechterkant aan de beurt en die zitten er ook op, aan de linkerkant zit de goot er inmiddels op, nog geen afwateringspijp, dat gaat volgende week worden. Het was te donker om er een foto van te maken, dus die houden jullie tegoed.
Na de aanschaf van de Zeeuwse knop zag ik bij Blij dat ik brei een pakketje voor Zeeuwse knop pannenlappen. Dat moest natuurlijk naar mij verhuizen. Kreeg het al snel binnen en ben meteen gestart.
Het ging van een leien dakje tot ik aan de knoppen moest beginnen en het kwam niet uit, uithalen en nog eens proberen, maar het ging nog niet, toen een beetje gerommeld met de steken. Had ik er eerst 1 steek over de volgende ronde had ik er twee over, dus nog maar eens uithalen. Morgen opnieuw proberen met frisse moed. Toen las ik gelukkig dat Jeannet last had van pannenlappenpaniek :-). Het patroon was niet goed, het lag dus niet aan mij, dus ben er meteen mee gestopt want ik was niet van plan om weer het wiel uit te vinden. Inmiddels heb ik het nieuwe patroon ontvangen
en ben weer van start gegaan en het gaat prima, schiet er al lekker mee op. Ga niet helemaal erg snel want zo leuk vind ik haken niet, maar ja, die pannenlappen wel :-).
En zo tussendoor haal ik wel eens een doos met boeken van zolder om die na te kijken en dan kom ik soms een doos tegen waar helemaal geen boeken in zit. Ik kijk alles na, meestal is het rommel waar niemand iets aan heeft, maar soms kom ik ook wel eens iets leuks tegen. Zoals bovenstaand schoenendoosje, echt een origineel oud doosje en daar bleken manlief eerste schoentjes in te zitten. Tja en dan wordt het toch moeilijk. Dochter zag ze en die wilde ze graag hebben, blij toe, manlief wilde ze al in de kliko gooien, maar dat ging mij toch ook te ver.
Soms kom je ook een leuke verrassing tegen in het keukenkastje, was de vaatwasser aan het leeghalen en toen had Speedy zich ineens daar geïnstalleerd.

De cirkels van het bloemenkleedje zijn weer losse cirkels geworden, heb er nog geen tijd voor gehad, ik moest haken :-), om ze weer aan elkaar te zetten. Misschien morgen en anders maar later in de week.
Van manlief heb ik een abonnement op een quiltblad gekregen en daar was bovenstaand blikje het welkom cadeautje. Zo'n leuk plaatje staat er op
en de inhoud komt ook altijd wel van pas.
Er is weer een nieuw boek van Kate Morton en daar ben ik inmiddels in begonnen te lezen en ik vind het wederom een geweldig boek.
Prettige Kerstdagen en alle goed voor 2016










6 opmerkingen:

  1. Jij hoeft je niet te vervelen. Genoeg leuks en iets minder leuks, haha. Je moet de pannenlappen wel erg leuk vinden dat je daarvoor zelf minder leuke dingen doet. Fijne dagen. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt een mooie schuur zo, weer iets dat je af kan strepen als het klaar is. Je mag een hekel aan haken hebben maar je kan het wel hoor, ze worden leuk!!!!!
    Heel fijne dagen wens ik jullie toe en een gezond en fijn 2016!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er wordt heerlijk gewerkt óm en ín het huis!
    Wat schattig die schoentjes, gelukkig dat ze een mooi plekje bij jullie dochter hebben, want in de kliko....nee, zonde!
    Oei die pannenlappenpaniek, ik las er al over bij Jeanette. Gelukkig weet je nu waarom het niet wou lukken en kan je weer verder, heb je ze met de kerst al nodig?
    En dan dat blikje, smelt, wat een schatje!
    Ik wens jou en alle lieve mensen om je heen hele gezellige dagen toe en een succesvol huisopknapjaar in goede gezondheid en nog genoeg tijd om creatief bezig te zijn!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat schiet al lekker op met die schuur :) Mooi!
    Leuke pannenlappen en schattige schoentjes !

    Voor jullie ook hele fijne dagen en alle goeds in 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat krijgen jullie een mooie schuur! Het lijkt wel een tuinhuisje ...
    Heerlijk om te lezen hoe enthousiast je bezig bent met van alles en nog wat. En dan tussendoor verrassingen.. zo gaaf die schoentjes... NOOIT wegdoen hoor, daar krijg je spijt van. Mannen weten niet altijd alles op waarde te waarderen, is mijn ervaring...
    Wat dan weer niet geldt voor het abonnement wat je hebt gekregen van jouw DH; dat vind ik weer uniek!
    Ik wens je fijne kerstdagen...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen