vrijdag 22 januari 2016

Prooi

Manlief en ik werden opgeschrikt door een flinke klap tegen het raam en toen ik naar buiten keek zag ik dit.
Een iets betere foto van een torenvalk (denk ik) en z'n prooi, was heerlijk aan het smikkelen op de deurmat voor het klompenhok. Toen ik vanuit het raam van het klompenhok een nog betere foto wilde maken, maakte helaas de deur van de keuken een beetje geluid en daar vloog hij weg met prooi. Aan de ene kant wel fijn, want nu heb ik ook geen troep in mijn deurmat, zo hep elk nadeel zijn voordeel :-). Het raam moet ik wel lappen vanmiddag wanneer de zon er af is, zit nu vol met vegen en een plakkaat met veertjes, heb het rolgordijn er maar even voor laten zakken, zo zie ik het niet van binnen uit.
Ik heb wat kant en klare hexagonnen van de Quilt with me aan elkaar gezet en voorlopig ben ik er erg blij mee, zo leuk met al die verschillende stofjes en het is meteen klaar, het zou nu leuk op mijn keukentafel passen, ben al weer iets verder dan op de foto, maar maak later wanneer er weer een stuk of 10 aangezet zijn weer een foto van het totaalplaatje wat ik dan heb.
Met deze ben ik ook al zo tevreden, met stofjes uit de Tilda collection van een poos geleden.
En dan deze, met de twee gekregen stofjes, die ene met strepen en de andere met gele bloemen, de geefsters zullen die wel herkennen denk ik zo.
Aan dit boek was ik al een poos geleden begonnen, maar kwam niet verder dan het eerste hoofdstuk want toen had ik inmiddels een boek van Nora Roberts in handen gekregen, dus deze bleef even in het vergeethoekje. Nu weer opgepakt en ik begrijp er niets van dat ik het had laten liggen, het leest als een trein, ben inmiddels op blz. 60 en ik leg het echt niet meer weg voor een ander boek voordat ik het uit heb.






5 opmerkingen:

  1. Je gaat lekker met je quilt Marian, en die torenvalk het is mooi maar wat is de natuur af en toe gemeen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel enkele keer gaat hier ook alles op de vlucht voor een roofvogel.....gelukkig niet zo vaak. Soms loopt het ook niet goed af voor een pechvogeltje :) en ja ik herken een stofje. Je bent weer heerlijk bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad fijn dat de vogel (met zijn prooi) gevlogen is, dat scheelt straks restjes opruimen. Jammer van je raam, maar misschien gaat het hard genoeg regenen en spoelt het meeste eraf...
    Het boek en de schrijfster ken ik niet, ik ga even googelen :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi al die hexagonnen. Gelukkig heb je alleen een vies raam en nog heel. Want het geeft wel een klap. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, jullie zijn je misschien wel rot geschrokken..., dat moet toch een flinke klap zijn geweest!
    Ik kijk niet al te lang naar je mooie hexjes, want dan gaat het zo kriebelen... Wat een mooie stofjes heb jij, Marian...
    Fijne zondag en handwerk ze!

    BeantwoordenVerwijderen