zondag 7 februari 2016

Een echt van alles en nog wat stukje.

Allereerst weer wat blokken van de quilt waar ik mee bezig ben. Nog zonder doorgepit te zijn. Links blok nummer 19, geloof ik, drie in elkaar grijpende sterren. Rechts een kant en klaar stofje op een hexagon met batting gezet. Die gaan lekker snel en zijn ook leuk om te zien. Gebruik van alles door elkaar, winter, kerst, lente , herfst, net wat ik maar tegenkom aan leuke stofjes, totaal 24 blokken extra. En ik heb inmiddels heel erg veel hele leuke stofjes (maar eigenlijk nog niet genoeg ;-) ).
Deze is van de nieuwe dakgoot, aan de andere kant zit er ook nog een, die ziet er hetzelfde uit, dus hoef maar 1 fotootje te laten zien. Wanneer het weer een beetje beter wordt, gaan we weer met anti-alg aan de slag, is hard nodig. De regenpijp naar beneden moet nog, maar voorlopig zijn we al heel blij met dit.
En toen ik toch buiten was, even door de tuin gelopen en tot mijn verrassing bloeien de sneeuwklokjes, de narcissen er achter vliegen ook ineens de grond uit. Heerlijk hoor, bijna voorjaar.
Ik ben ook nog jarig geweest in de afgelopen tijd en heb van manlief een nieuwe e-reader gekregen. Degene die ik had heb ik gewoon versleten. Ik had die aangeschaft in 2010, voor onze verhuizing omdat ik mijn leesboeken niet mee kon nemen en ik heb hem elke dag gebruikt. Inmiddels kreeg hij zoveel kuren en de batterij deed het ook niet optimaal meer. Na een uur lezen was de batterij alweer leeg en soms bij het aanzetten kreeg ik zulke rare programma's er op. Dan had ik een heel blad vol met "snapshots" die ik niet kon verwijderen en ik heb ook werkelijk geen idee wat dat was. Ben nu heel erg blij met de nieuwe, ook met de verlichting die erop zit, want dat had ik niet op mijn vorige.
En natuurlijk is er meteen hevig gebruik van gemaakt en bovenstaand boek ben ik nu aan het lezen. Op tv heb ik de serie gemist, ik heb wel het eerste seizoen op DVD, maar ben er nog niet toe gekomen om op mijn gemak te kijken. Dat komt nog wel, voorlopig lees ik.
Om even in de boeken te blijven, dit boek heb ik aangeschaft via de dikke meneer. Komt bij een andere winkel vandaan en is lekker voordelig en zonder verzendkosten, dus een leuk hebbeboek.
Niet dat onze kat nu met een mutsje loopt, want dat heeft helemaal geen nut en vind ik een beetje sneu.
Het mutsje met de konijnen oren was het eerste dat ik heb gebreid en het was een proefje. En waarvoor ik het breide past meteen, ik hoef er niets aan te veranderen. Alleen beetje jammer dat de kleur niet echt uitkomt. Ik heb een andere gebreid en die is ook leuk en past perfect.
Een valentijn muts voor de kikabeer, ben nog aan een truitje bezig, maar dat is nog niet helemaal klaar. Dus die foto komt later. Ik brei de mutsjes op nld. 5 en dat gaat goed, leuk werk, snel klaar met groots effect.







5 opmerkingen:

  1. Leuk stukje weer Marian. Geweldig die mutsjes. Maar idd voor beren en niet voor katten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker genoten van je blog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig 'van alles wat praatje'. Jammer dat je eerste E-reader versleten is, maar het komt in ieder geval niet door het stilliggen :-).
    Van de week zag ik ook de eerste sneeuwklokjes, krokussen en narcissen. Heel voorzichtig piepten ze hun bloemetjes open, fijn hé dat het lente wordt! (al weten we maar nooit natuurlijk). Ook hier ziet het groen van de alg, nog even en dan kan dat weer verwijderd worden...
    Groetjes weer en veel leesplezier in de Midwives :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer lekker lezen met zo'n mooie ereader. Ik weet niet of ik zo'n muts zou willen als ik een poes/kat was, haha. Ik zie overal de krokussen, waar is de winter. Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Marian! En dat je nog maar veel hexjes mag maken, want ze blijven mooi!
    Ik heb een aantal DVD's van Call the Midwife en ik vind ze erg leuk. Eigenlijk geef ik niet om film kijken, maar als we gaan camperen vind ik 's avonds een aflevering leuk. M'n schoondochter is verloskundige en via haar kwam ik aan deze film. Maar het boek zal ook vast leuk zijn.
    Nog even ... en het wordt voorjaar .. kunnen we weer buiten gaan genieten. Maar eerst nog even de storm voorbij laten gaan!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen