dinsdag 15 maart 2016

Broodje met pulled chicken


Vanmorgen even boodschappen in het dorp gedaan en spullen voor pulled chicken meegebracht. Van 1200 gram kipfilet. Eerst beetje (kwart liter ) water aan de kook in sudderpan, verkruimeld blokje  basis voor bouillon erbij, vieze dingetjes van de kip gesneden (zeentjes en zo) lekker gekruid met pittige kipkruiden, in de pan (niet aanbraden), 2 grof gesneden uitjes erbij, 2 1/2 uur zachtjes op de laagste stand van de kookplaat laten sudderen, daarna kip uit de pan gehaald en in de kom van mijn kitchen-aid gedaan. Kookplaat hoger gezet en vocht lekker in laten koken, aan het eind nog 2 gesnipperde uien erbij en daarna mixer aangezet, in paar seconden kipfilet in stukjes en draadjes (kan natuurlijk ook met 2 vorken uit elkaar geplukt worden), wat chilisaus erbij naar smaak en ingekookt vocht met uien erbij, goed doorroeren en dan op lekker vers zacht wit broodje. Wij hebben gesmuld. Vanavond mogen dochter en schoonzoon er ook van smullen en ook nog een portie in de vriezer voor de volgende keer makkelijk broodje. Foto is niet van onze broodjes want die zijn al op, had er niet aan gedacht om foto's te maken. Maar ik had het bakje met kip nog voor dochter en schoonzoon in de koelkast staan, dus toch nog foto.
Vanmorgen ook buiten nog een paar foto's gemaakt, want het gaat allemaal zo snel buiten. Dit krokusje komt nog steeds ieder jaar in het grasveld op, geen idee waar het vandaan komt, het is er een, maar wel een hele mooie, met die paarse streepjes.
De narcissen steken overal in de tuin de kop op, niet zo heel erg handig, want op sommige plekken is het gras erg hoog en moet eigenlijk gemaaid worden. Alle buren rondom ons hebben al gemaaid, maar wij wachten nog maar even.
De narcissen achterin de tuin staan al behoorlijk te bloeien, die krijgen de meeste zon denk ik, tenminste als er zon is.
De amandelboom is al bijna uitgebloeid, was bijna vergeten er een foto van te maken, hoewel er is zo niet veel van te zien.
Een paar bloemetjes van dichtbij, zo is het beter te zien hoe mooi ze zijn. Ik vind het eigenlijk zo gek, de sneeuwklokjes staan ook nog te bloeien, de narcissen bloeien en de amandelboom heeft gebloeid. Dit is de eerste keer dat alles tegelijk in bloei staat.





1 opmerking:

  1. Gelukkig weer een blogbericht van je! En hieronder zie ik er ook nog één!
    Ik dacht echt even dat je gestopt was met bloggen. En ja, dat zou ik wel jammer vinden. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou!
    Pulled chicken ... klinkt goed, ik heb het nog nooit op. Leuk om te lezen hoe je dat klaar maakt en moeilijk lijkt het me niet!
    Laten wij nu ook 1 krokus in het grasveld hebben staan. En DH haalt hem gewoon weg...hoort niet in het gras, zegt hij.
    De natuur is mooi nu hè...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen