maandag 14 maart 2016

Ik begin uitstel gedrag te vertonen.

Het is al meer dan een maand geleden dat ik heb geblogd. Iedere keer wil ik bloggen, maar dan komt er weer iets tussen, dan weer denk ik, och doe ik morgen wel. En zo zijn er al heel wat morgens voor bij gegaan. En ik beloof niks, maar neem mij nu toch wel (weer) voor om wat vaker iets te laten zien.
Ik ben de voedseldroger aan het uit proberen met de verschillende fruitsoorten die in de winkels liggen, mango's heb ik geprobeerd, geen foto van genomen en dat kan ook niet meer, want die zijn allemaal al in mijn maag verdwenen. Wat knabbelt dat lekker weg zo 's avonds en het is nog gezond ook. Beter dan de gewone chips. Op bovenstaande foto's heb ik net dunne appelringen er in gelegd.
Er gaan ringen van 2 appels in de droger en dan is hij vol en na ongeveer 10 uur drogen heb ik heerlijke appelchips. In de bovenstaande pot zitten de gedroogde ringen van 4 appels. Heerlijk, ben er gewoon verslaafd aan.
Afgelopen week liep ik even bij X.enos binnen en daar zag ik zulke leuke bakmixen. De potten staan heel erg leuk in de keuken en lijken mij erg lekker. Ook heel makkelijk, bij de kruidkoek hoeft alleen nog maar warme melk, goed roeren en zo in het bakblik de oven in. Ga ik deze week uittesten. Bij de koekjes gaat er gesmolten boter bij, ook heel erg makkelijk, ben benieuwd naar de smaak. Die moet natuurlijk wel goed zijn anders ben ik snel klaar met die mixen. Heb er twee gekocht en misschien worden het er meer later, maar dat ligt eraan hoe ze smaken. Natuurlijk moest onze inspecteur-generaal ook even snuffelen aan de potten :-).










Natuurlijk heb ik ook niet stilgezeten wat de lapjes betreft, ik heb een heleboel quiltlets gemaakt.
Deze totaal foto van de quilt heb ik gemaakt toen er een heel klein laagje sneeuw lag, maar het ding wilde niet goed blijven liggen, maak later wel een nieuwe foto wanneer er nog meer quiltlets aangezet zijn. Heb nog een hele stapel liggen.

En dit zijn de laatste twee die gemaakt zijn, vooral de onderste vind ik heel erg goed gelukt met alle naaiaccessoires.







4 opmerkingen:

  1. Lekker fruit. Nooit zelf gedaan het drogen van fruit. Die quiltlets zijn heel apart. Moet ik onthouden. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Marian, je hebt niet stilgezeten! :-)
    Je quilt wordt schitterend en je appeltjes zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke mooi quiltwerk ... wat een productie Marian. Nee, ik had niet de indruk dat je niks zou doen hoor...
    Vroeger droogden we wel eens appeltjes, maar verder heb ik het nog nooit gedaan. Ik ben bang dat ik het fruit al op gegeten zal hebben voordat ik het kan drogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige quiltjes en wat een werk. bij het zien van de appelchips heb ik gelijk weer zin om ze weer te gaan maken, alleen bij mij komen ze er niet aan toe om in een pot te bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen