dinsdag 29 maart 2016

Nieuw blad en zo.

Een nieuw Nederlands quiltblad, er staan zulke leuke dingen in, niet alleen patronen, maar ook verhaaltjes en zelfs een recept voor appeltaart. Er zat een pakketje bij voor het maken van een speldenkussen , heel erg leuk allemaal.
Het speldenkussen is natuurlijk meteen in elkaar gezet. het vullen moest nog even wachten, ik wilde gemalen walnootdoppen er in hebben en ik had niet genoeg. Maar gelukkig was het weer tijd voor de klosjesclub dus kon het daarbij gestopt worden.
En omdat ik dan ook altijd nog even in de webwinkel rond snuffel, is deze stencil ook meegekomen in het pakje. Ik weet wat er in het pakje zit en het is toch altijd een feestje om het uit te pakken.
Natuurlijk is er weer een quiltlet gemaakt, niet heel erg gefussycut, klein beetje maar en het kleine blokje middenin is voor een gedeelte met een reststofje gemaakt, dacht dat ruimt lekker op, maar nee hoor, ik heb nog over :-). Zonde om weg te gooien, er kan nog steeds iets uit gehaald worden.
De lapjes voor het volgende blok geknipt en geplakt en het was niet mijn lucky day, want bij de middelste strepen had ik de stof aan de goede kant afgetekend en geknipt in plaats van aan de achterkant. Tja, dan past het niet. Inmiddels heb ik het opnieuw getekend en geknipt, dit keer aan de verkeerde kant en het ligt klaar om aan elkaar genaaid te worden.
Natuurlijk niet vergeten te melden, een week of wat geleden was er via facebook een verloting voor houten mini-haasjes en ik was een van de gelukkigen die een workshoppakketje heeft gewonnen. Ben er blij mee.





4 opmerkingen:

  1. Weer lekker bezig geweest. Hebben de walnootdoppen een speciale functie in het speldenkussen? Heb dit niet eerder gehoord. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de doppen zorgen ervoor dat de spelden en naalden scherp blijven.

      Verwijderen
  2. Leuke give away heb je gewonnen, Marian!
    Ik heb al wel het één en ander gelezen over het blad Klossie, maar ik heb het nog niet gezien.
    Zo ook met de Wieke ... Ik kijk het meestal eerst even aan. Maar dat speldenkussentje ziet er wel reuzeleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk allemaal en een beeldig speldenkussentje Marian kan je weer voor allebei gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen