maandag 18 april 2016

Ben nog steeds in de lapjesmood.



Het boek van Margreet Maljers heb ik inmiddels uit en dat eindigt oudejaarsavond 1942 en ik heb al even bij de dikke meneer gespiekt en er komt (gelukkig) een vervolg dat gaat heten Lichtjes boven de stad. Er is dan wel 1 dingetje, het komt pas half juni uit en ik moet dus nog een hele poos geduld hebben, dat is niet altijd mijn sterkste kant, maar er zit niks anders op.
 Deze twee blokken zijn nu af, ik wil de buitenste rand met het zelfde bloemstofje doen, daar heb ik ooit meters van aangeschaft, het laatste van de rol en ging voor een koopje weg. De een na laatste rand wil ik van diverse lichte stofjes doen en om de blokken te verbinden heb ik nog een gebroken witte stof met ingeweven streepje liggen, daar heb ik ook meters van, hetzelfde verhaal, het laatste van de rol en ook nog een uitverkoopje. En dat allemaal bij mijn favo marktkraam.
Bij een webwinkel zag ik in de sale deze lapjes, een charmpack ( 42 lapjes) van ongeveer 12,5 x 12,5 cm.
Hele leuke lapjes zijn het, er kunnen precies 9 postzegeltjes uit 1 lapje, ik probeer eerst 1 blok met postzegeltjes, want als het te kersterig lijkt gebruik ik het wel ergens anders voor. Lapjes komen altijd wel van pas. Het blok gebruik ik dan natuurlijk wel, 1 kerstblok zal niet echt opvallen denk ik.
Nog meer lapjes gevonden met roodkapje erop, ik vind ze zo leuk, dat blauwtje bevalt mij ook wel, ben nog steeds gek op blauw.
Dat blauwe lapje heb ik ook nog in de kleur van het eerste roodkapjeslapje gevonden en dat is natuurlijk ook aangeschaft. Ik geloof dat ons eerste (misschien blijft het ook het enige) kleinkind echt een meisje moet worden want ik vond nog zo'n leuk lapje.
Een lapje met allerlei kinderspelletjes, er zitten erg veel meisjes in en maar weinig jongetjes, dus........
ik heb in ieder geval weer zat leuke lapjes erbij.
Deze foto was ik vergeten bij het vorige blogje, echt een heel handig lineaaltje met een uitsparing aan de onderkant voor een mal. Als het lineaaltje met de uitsparing tegen de mal gelegd wordt, dan komt er automatisch 1/4 inch voor de naad bij.
De sinaasappelplakjes zijn ook gedroogd, wij vinden sinaasappelcake met gedroogde cranberries en kaneel erg lekker. En nu makkelijk met sinaasappelpoeder, wanneer de plakjes gemalen zijn, zonder het vocht erbij. Ben benieuwd of het echt lukt, maar dat komt nog.
Ik heb ook al cake met rabarber en aardbeien stukjes gegeten, smaakte ook prima, dat ga ik ook drogen wanneer ik er genoeg heb, kan ik mooi mijn eigen cakemix maken en hoef dat dan niet meer te kopen.  Jullie horen t.z.t. vast nog wel hoe of het smaakt en of het gelukt is.

Deze foto heb ik eigenlijk nooit geplaatst, eerst omdat het nog niet wereldkundig gemaakt mocht worden en later omdat ik het helemaal vergeten was. Niet het feit natuurlijk, maar deze foto. Het is de 10-weken echo en wanneer de 20-weken echo gemaakt is, zal ik wel een nieuwe foto ervan krijgen om er in te doen. Ik vind het lijstje zo leuk, had ook geen idee dat er speciale lijstjes voor waren. Nog nooit gezien en waarschijnlijk ook nooit op gelet.
Wanneer ik 's morgen de gordijnen in de slaapkamer opendoe, zie ik vaak fazantenvriendje op de muur van de oude schuur zitten.
Een uurtje later, wanneer ik bij de computer zit en naar buiten kijk, zie ik mijn fazantenvriendje heerlijk door de tuin heen scharrelen, zo nu en dan een oogje op het raam werpen. Niet op deze foto natuurlijk. Zo leuk vind ik dat.
Kijk ik door een ander raam dan zie ik het ganzenpaartje rond lopen. Eentje liep net het beeld uit, maar ze zijn altijd met zijn tweetjes. Ik geloof dat het rotganzen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Ik haal de verschillende soorten wel eens door elkaar.
Nu mijn boekenpraatje nog even, dit boek lees ik nu en het leest lekker weg en wordt nog spannend ook.










3 opmerkingen:

  1. Mooie stofjes heb je. Hopelijk wordt het een meisje, dan kun je ze goed gebruiken. Is het liniaaltje handig?
    Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er allemaal veel belovend uit Marian, wat leuk dat lijstje met "het" erin, als het een meisje is krijg je genoeg te doen dus!
    Leuk al die dieren om je heen het echte buitenleven he? Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, erg is dat hè.. als je een boek uit hebt wil eigenlijk gewoon verder met de hoofdpersonen.. Gelukkig dat er dan maar een vervolg komt!
    Hé dat charmpak heb ik ook.. ik gebruik er een aantal lapje van voor de Dear Jane.
    Wat een leuke kinderstofjes heb je gevonden!
    Ook voor een quiltje?

    BeantwoordenVerwijderen