dinsdag 12 april 2016

Leuk en heel erg leuk nieuws

Ik begin met het allerleukste, in september worden manlief en ik opa en oma. Dochter is ongeveer 17 weken zwanger en ik mag het van de daken schreeuwen en dat doe ik bij deze.
Afgelopen zaterdag zijn manlief en ik naar de patchwork en quiltdagen in Rijswijk geweest. Daar heb ik bij Jeanneke stempels met toebehoren gekocht.
Op de achterkant van stempelset Frederique staat dit patroon en wat denken jullie in roze tinten met in het midden roodkapje van het leuke stofje wat er naast ligt. Dan moet dochter wel een dochter krijgen anders moet ik iets anders verzinnen.  Maar nog even geduld oefenen, na 20 weken zwangerschap komt er een echo en dan geven dochter en schoonzoon een baby gender reveal party met een high tea op zaterdagmiddag. Dan wordt er een speciale taart aangesneden en aan de binnenkant kunnen wij dan zien of het een roze of blauwe vulling is en dan weten wij het natuurlijk wat het gaat worden. Heel erg leuk vind ik het idee.
En er zijn nog veel meer lapjes gekocht, zoals deze, leuk voor fussy cutting.
Die van Beatrix Potter kon ik natuurlijk ook niet laten liggen,. komt wel eens een keer van pas.
Deze klosjes borduurgaren van Sue Spargo mochten ook mee naar huis, zit een mooie glans op en het wordt door Katja Marek gebruikt voor de quiltlets, om door te quilten. Ik heb het even bij 4 klosjes gehouden, eerst maar eens proberen.
Bij een Hongaarse stand heb ik wat plastic vormpjes voor paper piecing gekocht, lijkt heel erg handig en in het kleine zakje vooraan zitten hexagonnen met een zijkant van 5 mm. dat wordt natuurlijk een quilt voor in het poppenhuis. Ik wilde bij een ander kraampje wat wateroplosbaar garen kopen, zodat ik bij die vormen niet met rijgdraden uithalen hoef te klungelen. Maar ik liep er naar toe en onderweg zag ik ineens iets anders, een heel handig lineaaltje die ik nog niet op de foto heb gezet, ben dus het garen vergeten,  ga het later wel in een webwinkel opzoeken.
Bij de poppenhuisbeurs in de naastgelegen zaal ben ik ook nog even geweest, even wat van mijn vroegere collega-standhouders gedag gezegd en bij Nalladris een workshopje voor Fabergé eitjes gekocht.

Met het vierkante stempel ben ik even aan het spelen geweest met restjes stof en dat is dit blok
 
geworden, bijna af. Wacht even dan leg ik er een vingerhoed op en maak een andere foto.
Het zijn vierkantjes van 1 inch, de lapjes worden geknipt op anderhalve inch. En wat heb ik nu een spijt van al die kleine snippers stof die ik heb weggegooid. Ik heb geen idee hoeveel blokken ik ga maken, voorlopig heb ik stof voor 4 van de blokken van de postzegelquilt en dan zijn mijn kleine restjes op. Maar er komen natuurlijk altijd wel weer andere restjes aan.
Er is ook weer een quiltlet klaar, deze vind ik zo leuk met die strepen, is weer eens heel anders.
Met de fruitdroger ben ik ook nog even aan het spelen geweest en ik heb 2 citroenen in plakjes gedroogd. De sinaasappeltjes liggen al klaar, die ga ik ook proberen.

En dit boek ben ik aan het lezen, ik vind het een aanrader. Ben ook grote fan van al haar boeken. Deze speelt zich af net voor en tijdens WOII, weet nog niet hoe het afloopt want zover ben ik nog niet.






4 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd.
    Leuke inkopen heb je gedaan, ook met oog op de toekomst?
    Veel plezier en nog spannende 3 weken tot de Echo.
    Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens superleuk nieuws! Oh, gefeliciteerd hoor... wordt dit jullie eerste kleinkind? Nou, dan ga vast van alles maken voor de a.s. baby. Ik zou me in elk geval niet kunnen inhouden ...
    En wat een aankopen heb je weer gedaan, je zit ook helemaal in de lapjessfeer hè...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kleinkind, wat een geweldig nieuws voor jullie, gefeliciteerd!
    Heel begrijpelijk dat je al nadenkt over wat je kunt gaan maken voor de kleine. Wat een leuk idee zo'n gender reveal party, daar had ik nog niet eerder van gehoord.
    Wat zal het aansnijden van de taart een bijzonder moment zijn!
    En wat heb je een enorme schat aan leuke dingen gekocht; heerlijk al dat nieuwe 'speelgoed', veel plezier ermee.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ten eerste van harte gefeliciteerd a.s.Oma en Opa natuurlijk, wat gaan jullie een leuke tijd tegemoet!!!Wat een mooie aankopen heb je gedaan dat belooft weer wat aan foto's van prachtige kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen