vrijdag 6 mei 2016

Postzegels

De postzegelblokken die ik af had zitten nu aan elkaar en ik vind het zo leuk om te doen.
Er kwamen al gauw weer 2 blokjes bij, de rechter is van het afgeprijsde charmpack, erg kersterig vind ik, het kan er wel mee door, maar misschien toch andere stofjes gaan gebruiken.
Nog een blokje van restjes kwam er bij, het blijft leuk om te doen. Inmiddels heb ik weer een afgeprijsd charmpack op de kop getikt, van Moda, sticks and stones, zo blijft het een leuk tussendoortje. Inmiddels zijn er al wat lapjes gestempeld en gestreken, dus vanavond bij de tv fijn postzegeltjes knippen om de voorraad in het blikje op peil te houden.
Roodkapje is ook aardig gegroeid, maar ligt nu even stil. Morgen weet ik of ik er mee doorga of dat ik eerst een kinderquiltje in een blauwe kleur ga maken:-). Ik maak deze sowieso wel af, maar dan later. Het is te leuk om het op de ufo-stapel te laten liggen.
Dit boekje kwam ik ook tegen en kon het niet laten liggen, wat staan er leuke babyschoentjes in. Het zijn niet zulke grote projectjes dus dat haak ik wel even. Natuurlijk gaan het model en de kleuren wel in samenspraak met dochter, dus dat is ook nog even afwachten voor de kleur en/of modelletje.
Het is wel heel erg met mij gesteld, maar toen ik deze quilt zag, moest ik gewoon het boek hebben, eerst maar even ingekeken of de quilt er ook daadwerkelijk in stond en gelukkig was dat zo. Met het boek van Di Ford ben ik de mist in gegaan. Ik zag toen ik het boek opensloeg een foto van Di Ford met op de achtergrond een prachtige quilt. Zonder verder te kijken het boek gekocht, maar helaas die quilt stond er niet in. Dus vandaar dat ik nu iets verder kijk dan mijn neus lang is. :-). De quilts die er wel in staan zijn natuurlijk ook prachtig dus heel erg vind ik het niet.
Op de diverse buitenlandse blogs die ik regelmatig lees en via wat buitenlandse facebookvrienden kom ik steeds dit soort blokken tegen en ik vind ze heel erg mooi, dus dan een klein boekje van aangeschaft. Ik vind de prijs niet in verhouding tot wat er in staat, maar het is een leuk hulpmiddel en er staan wel wat tekeningen van diverse mallen in die er bij gebruikt kunnen worden. Ik heb er geen spijt van, maar toch.......... zal de Hollandse zuinigheid wel zijn ;-).
Nu ik toch in de boeken aangeland ben, meteen maar even het boek wat ik nu aan het lezen ben. Het is een spannende, als je van Nora Roberts houd, hou je ook van deze. Ben nu ongeveer op de helft, wel even een kleine waarschuwing. Het is een boek wat zich niet makkelijk opzij laat leggen, ik wil gewoon steeds verder lezen, maar ja dat kan niet altijd.








3 opmerkingen:

  1. Jeetje wat ben jij verschrikkelijk aktief, ga me steeds schuldiger voelen!!! Jij hebt wel echt gouden handjes hoor! Petje af!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sluit me bij Assie aan......prachtig je postzegel quiltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, je bent ook onverbeterlijk als het gaat om (quilt) boeken ... Nou, dat belooft weer een boel moois om te maken!
    En dan je postzegelblokken; geweldig leuk om te zien. Leuk om al die kleine stukjes stof te gebruiken ...

    BeantwoordenVerwijderen