woensdag 3 augustus 2016

Een lang blogje met veel foto's

Het is al heel lang geleden dat ik heb geblogd en er is natuurlijk heel veel te vertellen. Ik begin maar ergens. Over de tuin hebben we het maar niet want de foto's die ik er van heb zijn al van weken geleden. Na zeventien en een half jaar hebben we afscheid van Speedy moeten nemen. Behalve dat hij blind was, was hij ook aan het dementeren en dat nam zulke proporties aan dat we het niet meer konden aanzien. Het werd zo erg dat hij op niet bestaande banken en stoelen probeerde te springen, hij bezeerde zich soms zo erg, dat hij soms knock out voor de muur lag, dat kon natuurlijk niet meer, dus hebben wij hem in laten slapen.
 Het volgende is de zwangerschap van dochter, die ging ook niet zo als het moest, dochter kreeg eerst bekkenpijn, daar kwam later bandenpijn bij. Ze hield vocht vast en haar bloeddruk was iets te hoog, maar ze bleef goed onder controle. Schoonzoon kon niet mee naar de verloskundige, dus vroeg ze aan mij of ik de volgende dag meewilde. Natuurlijk, ik ging met onze auto en ik reed, gelukkig maar. Ze kreeg een beetje hoofdpijn en onderweg werd ze heel erg misselijk, zodanig dat ik ergens moest stoppen. Bij de verloskundige aangekomen werd haar bloeddruk gemeten en die bleek behoorlijk hoog te zijn 200/120. Urine had ze ook meegenomen en daar zat behoorlijk veel eiwit in. Verloskundige meteen contact met de gynaecoloog opgenomen, daar was ze al bekend omdat de placenta niet goed lag, dus een keizersnee lag al in het verschiet. Ik heb haar meteen doorgebracht naar het ziekenhuis en ze werd steeds zieker, dat was duidelijk te zien. In het ziekenhuis werd ze ontvangen met alle toeters en bellen en een goed uur later, lag ze aan infuus, katheter en monitor. Met de baby was alles verder goed. Na twee dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben werd besloten om de baby te laten komen, 7 weken te vroeg, want het ging met de bloedwaarde van dochter niet goed en durfden ze niet langer te wachten. 
Dochter met kleine Jane, 1600 gram en ongeveer 30 centimeter, erg vermoeid maar heel gelukkig.

Na een paar dagen mocht de beademing eraf en het gaat goed met de kleine meid.
En kijk nou eens wat er bij mij aan het wasrek hangt, de kleine kleertjes die ze tot nu toe gekregen heeft heb ik meegenomen en gewassen, want dat gaat haar voorlopig nog niet lukken. de maatjes 40 en 44 zijn weer terug naar het ziekenhuis en de rest ligt in de babykamer op de boot. Ook de aller kleinste maatjes zijn nog te groot, maar voorlopig ligt ze nog even in de couveuse, dus nog geen probleem. Dochter is ook al weer geslonken want wat hield ze veel vocht vast, natuurlijk ook door de zwangerschapsvergiftiging. Ben blij dat het goed is afgelopen. Alle infusen en zo zijn er uit, alleen de baby krijgt nog sondevoeding.
 Ik ben natuurlijk ook veel aan het lezen en het leuke van mijn e-reader vind ik dat het ding de statistieken bijhoud, ik heb al 100 boeken uitgelezen en 344 uren gelezen. Wel grappig, maar eigenlijk overbodige informatie, want ik doe er niks mee.

Een fotootje van de tuin dan, de rozen waren gesnoeid en ik vond het zo zonde om ze in de kliko te gooien, maar in een vaas wilde ik ze ook niet, want ze vallen dan zo gauw uit en toen was het net mooi weer, dus zaten we buiten, de bos op de tuintafel gelegd en daar hebben we toch nog 2 dagen van kunnen genieten.
Bij het k.ruidvat leuke borduurtjes gezien en het was zo spotgoedkoop dat ik allebei de setjes heb meegenomen.
De vogelhuisjes zijn inmiddels geborduurd en de roosjes wachten nog even tot ik er weer zin in krijg, leuk karweitje voor buiten, maar dat moet nog even wachten aangezien het weer niet echt meewerkt.
Bij diezelfde winkel kwam ik ook lapjes tegen en die gingen natuurlijk ook mee naar huis.
Ik was op diverse blogs deze blokken van L.ucy B.oston tegengekomen en ik vond ze erg leuk, dus een leuk projectje om de nieuwe lapjes te proberen
En er kwam nog een blok bij en ik ben teruggegaan naar de winkel en heb nog 2 setjes met de lapjes gekocht voor je weet nooit :-).
Er kwam nog een blok bij
En nog eentje
           
Nog eentje

En toen moest ik kiezen, wilde ik de blokken zo als links op de foto of een snelle zoals rechts.....
Het worden blokken zoals aan de rechterkant, snelle blokken en dan as you go methode, maar dit was een proefje wat heel leuk uitpakte, maar ligt nog even aan de kant want.........
Ik heb mijn stansmachientje en de hexstans genomen en ik ben aan de quilt begonnen die voorop het boek staat wat ik een poosje geleden heb aangeschaft. Ik blijf de hexjes zo leuk vinden en met de stans gaat het lekker snel, met 1 draai van de stans heb ik 32 hexjes en 12 papiertjes.
De punten van de ster groeiden al snel.
Te snel zoals bleek toen de punten niet wilden passen, zien jullie het foutje ook :-)
Even van dichtbij, duurde even voor ik het zag, snel uitgehaald en
weer gepast, gelukkig nu is het wel goed.
Nieuwe bloemen en ik heb de tekening gescand en uitgeprint zodat ik wat ik gedaan heb kan aftekenen, nu in een oogopslag te zien waar ik de lichte sashings moet naaien.
Ik zie heel vaak op blogs dat mensen met kleurpotloden kleurplaten inkleuren. Vind ik wel leuk, maar om zomaar wat te kleuren , nou nee, niets voor mij. Tot ik op de site van 100 rozen dit Anton Pieck lapje zag. Dat wilde ik wel, er komen nog veel meer van die lapjes aan en zijn in te kleuren met speciale potloden. Dus ik ga ook aan het kleuren, maar dan anders.










8 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een heel verhaal Marian!!! Van harte gefeliciteerd met jullie kleinkind natuurlijk ! Dat was dus kantje boord voor je dochter, maar nu gelukkig alles goed, en ja zoals altijd vooral groeien nu voor Jane! Ik hoop dat ze dat flink gaat doen des te eerder mag ze naar huis!

    Met je lapjes ben je ook weer behoorlijk goed bezig, maak je een quilt om Jane op te laten spelen???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat wordt de Roodkapjequilt en later kan ze er onder liggen.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met de geboorte van je kleindochter! Heerlijk weer zo'n lang verhaal.
    En je bent weer leuk met lapjes aan het spelen zag ik wel.
    Als ik in de tuin ga snoeien zet ik vaak de bloemen en/of mooie takken in een oude emmer of gieter op de tuintafel.Totdat het erg uit gaat vallen en dan kan het zo de compostbak in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, er komt geen eind aan ... wat een lang bericht Marian!
    En ik was eigenlijk een beetje bang dat je het bloggen er aan gegeven had...
    Wat een spanning rondom je dochter! Het kan heel gevaarlijk zijn hoor. Heerlijk dat de kleine Jane gezond en wel geboren is. Van harte gefeliciteerd, oma :)

    Maar je bent ook op andere terreinen druk bezig.. Ik blijf me verbazen.. En dan lapjes bij de Kruidvat? Echt waar?
    Je blokjes vind ik prachtig ... het gaat bij mij ook weer kriebelen hoor als ik dit zie.
    Dat kleuren is leuk hoor; lekker ontspannend ook... Je moet alleen afbeeldingen hebben die bij je passen, maar zo te zien heb je die gevonden!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gebeurtenissen allemaal. Gelukkig alles goed met moeder en kind.
    Leuke dingen maak je allemaal. Ziet er goed uit. En sommige winkels blijven mij verbazen met hun assortiment.
    Veel succes. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Congratulations on your new Granddaughter. Thank goodness everyone is well. Love all your projects xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, en dan vergeet ik Speedy nog...
    Wat zul je hem missen! Maar het is maar beter zo; ik wist niet dat een kat kon dementeren, zielig hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal heb je er van gemaakt, gelukkig gaat het goed met moeder en kind.
    Dat geknutsel met lapjes is geweldig, zo mooi als dat wordt, mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen