donderdag 25 augustus 2016

Perkjes en paadjes

Ik begin met het belangrijkste nieuws, de baby is thuis. Vorige week heel onverwacht, net voor het weekend, mocht de baby naar huis. Zaterdag mocht ik al een uurtje oppassen, hoefde nog geen voeding te geven, gelukkig. Heb van de week al een keer proefgedraaid en het is zo anders dan bij een voldragen baby. Vanmiddag ga ik voor de generale repetitie en dan mag ik zaterdag weer oppassen en 2 voedingen geven,. Ze groeit goed, weegt al 2600 en nog wat grammen. Alleen met drinken moet er erg veel geduld in huis zijn.

Gisterochtend kwamen ze met z'n drietjes een bakkie doen, voor het eerst met de kinderwagen weg. Dat kon nu makkelijk omdat het best wel warm is. Vergeten een foto te maken, maar gelukkig had dochter fotootje gemaakt.
Kijk, zo gaan mijn spullen mee naar buiten, in een plastic bak met garenklosjes, naaispulletjes, e-reader en hexjes. En dat doe ik omdat de vogeltjes wel eens wat laten vallen wanneer ik lekker in de schaduw van de bomen zit en de vliegen krijgen zo ook geen kans. Het blikje zet ik natuurlijk wel buiten de plastic bak, maar ook daar zit een deksel op wat dicht blijft.
En er zijn alweer een aantal bloemenperkjes klaar. Het blijft leuk werk.
Het middenstuk met de paadjes en kleine pleintjes is ook helemaal klaar.
En nog een paar bloemperkjes, de stapel blijft groeien.
De perkjes en paadjes worden hier aan elkaar gezet, nog een paar en dan komen ze weer aan het middenstuk.
Roodkapje is ook gesandwiched en ben al voorzichtig met quilten begonnen, maar vanwege de warmte ligt dat nu weer even stil.
Een paar maanden geleden stuurde dochter een foto van een trappel/slaapzakje voor de baby met als onderschrift: Kijk, die vind ik leuk.
Gelukkig had ik het patroon al eens gezien en opgeslagen, dus hoefde alleen maar even in mijn bestanden te kijken en garen te bestellen. Het is mooie wol geworden en geen acryl garen, want ik weet nog dat dochter daar vroeger niet tegen kon, ook geen leuke kantjes aan hemdjes en zo of ze moesten echt van katoen zijn. Dus maar meteen goede wol ervoor gekocht. En het is bijna klaar. Nog even draadjes afwerken, naadje sluiten en knopen aannaaien. Het volgende blogje laat ik wel het complete plaatje zien en vermeld ik ook even de link naar het patroon.
Dit boek ben ik aan het lezen, ik ben nog maar aan het begin, maar het is al veelbelovend, er is al van alles gebeurd dus ik lees heerlijk verder.








5 opmerkingen:

  1. Wat wordt je bloementuin prachtig Marian, ik ben er jaloers op dat je dat zo mooi voor elkaar krijgt!!!
    En ik zit uit te kijken naar de foto's van Jane, die kinderen veranderen zo hard als ze zo'n groeispurt meemaken, geniet er lekker van om Oma te zijn! Doe ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blommen worden mooi! En wat fijn dat Jane zo snel groeit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat ze thuis is. Een zorgje minder. Mooie hexentuin krijg je. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat de kleine thuis is..., nu kan voor hen ook het 'normale' leven met een baby beginnen! Het zal heerlijk zijn om op te passen en met je kleinkind in de armen te zitten.
    Slim van je om een deksel over je bakjes heen te doen; vogelpoep is zeker net zo erg als vliegenpoep!

    Gaaf zo'n trappelzak en ik denk ook een heerlijk werkje om te breien met die kabels. Leuk dat je dochter aangeeft wat ze wil en jij het dan kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jane! Ik las dat het een spannende tijd is geweest, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen en kan het 'gewone' leven thuis beginnen. Dat is natuurlijk wennen en ik kan me voorstellen dat de eerste keer oppassen wat spannend was, maar het ging je vast prima af! (voor je dochter zal het ook wel spannend zijn geweest :-)
    En van het blije nieuws naar het verdrietige nieuws: wat naar dat Speedy is overleden. Natuurlijk is het een juiste beslissing geweest, maar het maakt het verdriet er niet minder om....
    En dan je tuinquilt: wat ga je hard! Leuk zoals hij wordt gemaakt van al die verschillende stofjes (al dan niet met een herinnering hoe je er aan gekomen bent :-). De lichte stof die alles verbindt maakt er een mooi geheel van.
    Graag weer tot een volgende keer
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen