zondag 18 september 2016

Mijn binnen- en buitentuintje


Ik begin maar met mijn buiten tuin, daar achter het bankje groeit de vlier en de fluweelboom tierig. Te tierig, dus het was weer tijd om te gaan snoeien. Helaas ben ik vergeten de "voor" foto te maken, maar ik ben nog niet helemaal klaar, de "na" foto komt nog. De  fluweelbomen zijn al aardig gekortwiekt, de vlier komt ook aan de beurt.
Dit is de tweede doos al met de kachelhoutjes voor zoonlief, die zweert bij het hout van de fluweelboom, zit zo lekker veel hars in en branden als een lier. Vlier brandt ook lekker, dus dat komt er ook bij, zijn ook mooie aanmaakhoutjes, de doos is nog niet vol, er kan nog genoeg bij :-)
De tomatenplant had ik buiten gezet, die deed niet veel meer tot het weer wat warmer werd en ik overal gele bloemetjes zag verschijnen. Weer trouw elke dag water gegeven en kijk, hij zit weer vol met kleine tomaatjes, de eerste heb ik al geoogst. Er gaat niet boven tomaatjes uit eigen tuin, die zijn zo lekker van smaak, daar kan niets bovenop.

En tot mijn verrassing ging de aardbei het ook weer goed doen, de eerste kan ik weer oogsten. Het onkruid doet het ook goed er tussen in. Voor de andere aardbeitjes  moet ik nog even wachten, overal piepen ze er tussendoor. Is een aardig gevuld boterhammetje als ze allemaal rood mogen worden.
Het tuintje binnen is ook weer goed gegroeid. Er is weer een punt klaar.

En als die er aan genaaid is ziet het er zo uit, ben nog steeds heel enthousiast en ga met veel plezier verder.
Eerst maar een bloemenperk voor midden onder om aan het pleintje te zetten. geen foto van gemaakt, dat komt later wel wanneer....
ik deze punt er ook aan gezet heb, de pleintjes moeten nog, maar daar geef ik vandaag wel een gooi aan :-). De foto is niet geweldig, maar het zonnetje speelde mij parten. Ik klaag niet hoor, ik vind het heerlijk dit mooie weer. Straks weer lekker naar buiten, het is verrukkelijk weer om lekker buiten te zitten naaien en natuurlijk even te lezen. Ben nog steeds in het boek van Nora Roberts bezig, maar ook die schiet al op, misschien vandaag wel uitlezen.






3 opmerkingen:

  1. Je "buitentuin" geeft veel werk, maar ook lekker fruit!
    Je binnentuin vind ik zo mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, ik weet niet wat ik het leukst moet vinden; je buitentuin of je binnentuin ...
    Wat goed dat je met dit warme weer toch nog zo veel hebt kunnen doen!
    Ik kijk nu al uit naar volgende jaar om aardbeiplanten te poten... Heerlijk toch om die uit eigen tuin te plukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je binnentuin ziet er goed uit. Onderhoudsarm, haha. Nu even wat werk.

    BeantwoordenVerwijderen