zondag 11 september 2016

Soms valt het kwartje helemaal niet.

Zo ook na de geboorte van Jane. Ik had geen enkel idee hoe dochter en schoonzoon aan de naam van Jane zijn gekomen. Ook totaal niet over nagedacht. Toen Jane ter wereld kwam, ging dat allemaal zo snel en dochter en schoonzoon hadden nog geen naam voor de baby. Daar moest nog over nagedacht worden en werd de baby al gauw Jane Doe genoemd en aangezien ze Jane wel een leuke naam vonden is dat Jane gebleven. Die link heb ik nooit gelegd, ik hoorde het pas een paar dagen geleden toen dochter het aan een buurvrouw uitlegde, vandaar de titel van dit logje :-).
Jane groeit goed, drinkt flesje razendsnel leeg. Ze heeft, sinds ruim een week geleden, eindelijk door hoe het moet. Voorlopig het laatste fotootje op mijn blog want dochter heeft liever niet haar kind zwervend over het wijde web en daar kan ik helemaal inkomen.

Deze batik gebruik ik voor de straatjes en pleintjes tussen de bloemenperkjes, was de vorige keer vergeten de foto te plaatsen en aangezien ik de foto niet voor niets heb genomen, nu maar geplaatst.
De bloemperkjes zijn af en dit zijn de hexjes voor de straatjes en pleintjes die op dat moment nog geplakt moeten worden. Heerlijk klusje voor bij een DVD-tje, kijken en plakken tegelijkertijd. Zo ongemerkt gaat dat als een speer.
Er worden een aantal bloemperkjes en straatjes aan elkaar gezet.
Nog een zijstukje aan elkaar genaaid, het schiet lekker op zo.
De hoek wordt aan het middenstuk gezet, het zijstukje er ook aan en dan is het ineens een heel stuk groter geworden.
Nog eentje van de andere kant en ja, wat ben ik er blij mee.
Bovenstaand boek komt in oktober in de winkels en ik ga ervoor, vind de vogeltjes zo heel erg leuk.
Via deze link kom je op de site van bovenstaand duo, rechts bovenaan het tabblad Books aanklikken, naar beneden scrollen tot bovengenoemd boek en dat boek aanklikken en dan kan er binnen in het boek gekeken worden. Ik ben helemaal verliefd op de witte vogeltjes met die gekke mutsjes op. Is ook niet moeilijk om te bedenken elke ik het eerst ga breien volgende maand :-).
Tussen het werk in de tuin en alle andere dingen door ben ik dit boek aan het lezen. Van mijn favo schrijfster en gelukkig zijn er nog een aantal die ik nog niet gelezen heb, dus voorlopig ben ik nog zoet bezig met van alles.









 .

7 opmerkingen:

  1. Je gaat zeker als een speer ! En wat word je bloementuin mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoef niet te vragen hoe je het omaschap vind ;)) Wat een wolk he? Trouwens ik blijf je bloementuin prachtig vinden en hij wordt steeds mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt je tuintje mooi. Nu nog een Dear Jane voor je kleindochter?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe kan het nu dat mijn reactie verwijderd is, soms snap ik er niks van. Nog maar een keertje dan.
      Leuk idee Dini, de naam komt al overeen :-). Misschien later wanneer ik weet wat haar lievelingskleuren zijn, zo gauw ze uit de roze periode is die elk meisje moet doorstaan :-).

      Verwijderen
  5. Echt genieten van je bloementuin en wat een pracht van een kleindochter. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat Jane het zo goed 'doet' en ik vind het echt een mooie naam! Ik snap het best van je dochter dat ze liever geen foto's op internet heeft...
    Dat zijn prachtige rustige stofjes voor tussen de bloemen, wat geeft het een evenwicht.
    Oh, leuk weer een boek van A&C ..., ja dat moet ik hebben hoor. Gelukkig ben ik in oktober jarig ...

    BeantwoordenVerwijderen