zondag 11 december 2016

Affo's, voortgang en beginnetje

De poncho voor kleindochter is helemaal af. De capuchon kan los en is met kleine drukknoopjes te bevestigen  Ziet er wel leuk uit zo liggend op tafel,
maar ziet er nog beter uit met een klein fotomodelletje er in.  Natuurlijk weer met haar armpjes wijd, dit keer wel makkelijk, het showt beter. :-)

Aan de vogeltjes wordt ook stug door gebreid en afgewerkt, foto is niet zo duidelijk. Ik dacht dat het wel meeviel, ga even een nieuwe maken.

Zo, deze foto's zijn een stuk beter, in het begin had ik wat ruzie met de snaveltjes, werden niet zo als dat ik wilde dat ze zouden worden. Maar het gaat al beter, beetje oefening is een beetje nodig. Maar het zijn toch vreemde vogels (dank je wel bazinnetje van Dientje) :-). De mutsjes met oorkleppen zijn ietwat te groot uitgevallen, maar dat weet ik nu, dus volgende keer de naalden beetje dunner nemen. De andere mutsjes vallen een beetje kleiner uit, dus voor die naalden beetje dikker pakken. Al doende leert men :-)

De volgende affo is een quilt van Katja Marek met de quiltlets. Hij past op een eenpersoons bed en wordt nu op de bank gebruikt, heerlijk om lekker onder te kruipen.

Ook de achterkant op de foto gezet, ik ben zo blij met deze affo, hij is echt zo leuk geworden als ik hoopte. Vind het bijna jammer dat hij al klaar is. Het quilt as you go systeem vind ik echt iets om nog vaker te doen, alleen dan een beetje anders. Ik heb al in mijn hoofd hoe ik het wil gaan doen, waarschijnlijk heb ik dat wiel weer opnieuw uitgevonden :-) maar dat doet er niet toe. Het is een stuk handzamer dan het baby quiltje wat ik nu aan het doen ben.
En dat is deze, het konijntje wat er eerst opstond vond ik al niet zo leuk, maar och, het kon er net mee door. Maar hoe langer ik er mee bezig was, hoe meer het mij tegen ging staan. Op een gegeven moment ging dat stomme beest mij zo irriteren dat ik het er gewoon afgetornd heb. Een malletje gemaakt, uit vilt geknipt, oogjes en half neusje geborduurd en voila.... een slapend nijntje is geboren. randje van lakentje geborduurd en klaar. Eenvoudig en stukken leuker.
Met het quilten van het baby dekentje ben ik hier precies op de helft.Nog niet allemaal nette quiltsteekjes, soms ook een beetje rijgsteekjes, maar ook hier zal het wel zijn... al doende leert men.
Iedere keer wanneer ik het weer beetpak om een stukje verder te gaan, denk ik ja hoor, veel leuker dit konijntje :-) .
 Natuurlijk heb ik ook weer iets op de breipennen staan, ben begonnen aan een baby-vestje, top down, met raglanmouw. Heel eenvoudig in ribbelsteek.
Het patroon is vertaald uit het frans en dan staat er dit voor de beschrijving voor de raglan mouw. Ik kan er geen chocola van maken en denk dat het door een man vertaald is die niet kan breien :-). Gelukkig weet ik hoe een raglanmouw gebreid wordt, dus ik doe het wel op mijn manier.






4 opmerkingen:

  1. Wat leuk weer allemaal! Die poncho zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje in die Poncho. ze weet al hoe ze moet poseren. Ja die vreemde vogels zijn toch wel leuk. Ik blijf nog even door breien. Ja soms valt het niet mee met vertalingen. Volgens mij wordt er niet gecontroleerd. Ik heb zelf ook regelmatig van die halve vertalingen gehad. Gelukkig heb ik zelf voldoende inzicht en snap de Engelse en Franse termen. Veel plezier met alle bezigheden. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig, weer een blogbericht van je! De poncho is toch zo mooi met die kabels .. leuk om te doen hè..
    Ik kan je tips voor de vogeltjes goed gebruiken; ik ben nog maar bij de staart en er zit geen schot in. Maar je foto's motiveren me weer om verder te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve poncho en wat een heerlijk fotomodel. Mooi zoals ze altijd met haar armpjes wijd ligt, het is alsof ze de hele wereld omarmt.
    Wat heb je al een hoop vogeltjes gebreid, heb je al een kooitje voor ze? *Ü*.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen