zondag 18 december 2016

En weer een affo

Het quiltje voor Jane is hier ook bijna klaar, er moeten alleen nog zo'n 400 plastic nietjes uit verwijderd worden.
Gelukkig is daar een gereedschapje voor en na een flinke poos nietjes aan de bovenkant verwijderen, uitschudden en de nietjes aan de onderkant er uit halen en weer uitschudden enz. enz. is het eindelijk zover dat het in de wasmachine en droger kan. Altijd spannend hoe het totale plaatje er uit komt te zien en het is goed gelukt. Heerlijk fluffy en bobbelig. Inmiddels is het al op de plaats van bestemming en is er weer iets helemaal af.
Het top-down vestje groeit ook lekker, nog een stuk of wat naalden en dan kan ik aan de splitsing tussen de verschillen onderdelen beginnen. Volgens het patroon is het de bedoeling dat er deel voor deel gebreid wordt maar ik ben van plan om het zoveel mogelijk zonder naden te doen. In ieder geval de voorkanten en de achterkant aan elkaar te breien, Of ik dan de mouwen ook in het rond brei weet ik nog niet, maar dat zie ik wel wanneer ik zover ben.
Dit boek ben ik nu aan het lezen, vind de boeken van Kristin Hannah altijd zo lekker lezen en deze is weer spannend. Speelt zich af in Frankrijk tijdens WOII. Ik vind het een aanrader.




3 opmerkingen:

  1. Ik vind Jane's quiltje een plaatje geworden Marian, heel mooi!En nu weer een vestje, zie je wel dat er een hoop werk voor je te doen is met zo'n kleinkind? ;)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig en lief plaid heb he gemaakt voor Jane.
    Ik heb geen verstand van quilten, jeetje dat daarbij ook nietjes worden gebruikt! Zijn die om de lagen op de juiste plaats bij elkaar te houden?
    Het vestje vordert al lekker. Groot gelijk dat je de voorpanden en het rugpand aan elkaar wilt naaien. Dat scheelt straks weer een vastnaaiklusje én het draagt (en droogt *Ü*) lekker.
    Groetjes weer en nog een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook een liefhebber van Kristin Hannah ... Dit boek heb ik nog niet gelezen!
    Joh ... 400 nietjes eruit halen ... dat lijkt me balen...
    Ik vind het wel een heel mooi en lief quiltje geworden.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen