zondag 8 januari 2017

Beetje winter

Ik wilde een foto maken van de tuin en toen ik het klompenhok instapte zag ik dat ik ineens een raam van matglas had gekregen en ik vind het er best wel mooi uitzien. Half uurtje later was het verdwenen, zal ook wel komen omdat de raambedekking aan de binnenkant weer weggehaald was, zodat de warme lucht er bij kon komen.
Er lag niet veel sneeuw hier, maar een heel dun laagje wat nog behoorlijk glad was. Ben fijn binnengebleven en heb weer wat gequilt aan roodkapje.
Voor Jane's eerste kerst had ik een rompertje van vilt gemaakt met "lampjes" waarop haar naam is geborduurd en het jaartal in het midden. Van geplastificeerd ijzerdraad een hangertje gebogen en het heeft met kerst bij dochter in de kerstboom gehangen. Het is weer opgeruimd bij de kerstspullen en mag volgend jaar weer in de boom hangen :-). Het wordt dus erg gewaardeerd.
Els van Bobbin is met een nieuwe bom voor 2017 via facebook begonnen en daar ben ik ook op ingesprongen, bovenstaand blokje is het januariblokje. Lijkt wel of de blokjes voor het quilthuisje zijn gemaakt.
Het februariblokje hebben wij ook al gekregen en dat heb ik ook af, met een paar kleine aanpassingen en eindelijk de leuke stofjes gebruikt van mijn Amerikaswap. Weet niet of ik alle blokjes ga maken, want ik vind het vreselijk om iedere keer een maand te wachten voor ik weer een patroontje krijg, maar we zullen zien.
Dit pakketje voor een miniquiltje had ik ook nog liggen en daar ben ik aan begonnen, heb ik volgend jaar met kerst tenminste een kerstquiltje in mijn quilthuisje hangen. Wel makkelijk trouwens zo'n pakketje, hoef niet eens de stofjes op te zoeken, dus zal wel snel klaar zijn.
Natuurlijk ben ik ook aan het lezen, dit is het eerste deel van een trilogie van Susan Wiggs. De boeken van haar lezen zo makkelijk weg en ik dacht dat deze historische boeken ook wel lekker weg zullen lezen en dat klopt. Ben nog niet heel erg ver, maar het doet mij denken aan de boeken van Barbara Cartland. Ook een prinses/jonkvrouw, die belaagd wordt en dan wordt gered door een edelman en dan met de nodige complicaties worden ze aan het eind van het boek waarschijnlijk erg gelukkig samen. Ben benieuwd of er ook nog duels en/of wilde achtervolgingen te paard in voor komen. Zal mij niets verbazen. Dit boek begint aan het hof van Hendrik de Achtste en ik lees met veel plezier verder.




3 opmerkingen:

  1. Leuke blokjes van Bobbin. Ik ben er ook meer bezig, tenminste 1 is er af. Moet nog op zoek naar stofjes. Heb al een idee. Mooie kerstversiering. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief kerstrompertje👍. Dat is een mooie herinnering later.
    En wat een leuke quiltblokjes. Ik hoop dat je de andere 10 ook gaat maken; ik ben reuze benieuwd hoe die er uit gaan zien 😉.
    Veel leesplezier (lekker met een boek op de bank tijdens de lange donkere avonden).
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen