woensdag 12 april 2017

Lapjes en boeken

Ik was nog lang niet klaar met showen en vertellen dus ik gooi er nog maar een logje tegenaan.
Afgelopen weekend zijn manlief en ik naar de patchwork en quiltdagen geweest en daar heb ik hele mooie grijze, witte en naturelkleurige lapjes gekocht voor mijn volgende project. Alweer een nieuwe maar dat komt omdat onze kleindochter Jane heet.

Want dan moet natuurlijk de Dear Jane gemaakt worden, het boek en de linealen aangeschaften. In overleg met dochter de kleuren gekozen. Grijs, wit en naturel, neutrale kleuren want wanneer ik moet wachten tot Jane oud genoeg is om zelf de kleuren te kiezen en ik wil de quilt dan ook nog maken, dan weet ik niet of ik dan oud genoeg word, vandaar deze neutrale tinten, past overal bij.
Ik had een bestelling bij de dikke meneer en ik kwam niet aan het bedrag voor gratis verzenden, dus ik was een beetje aan het snuffelen in het goedkopere aanbod en daar kwam ik dit schatje tegen. Zulke leuke patroontjes staan er in.
En best wel heel veel, van alle seizoenen staan er wel plaatjes in. Het schaatsende meisje is zo schattig, maar ook die met de pop in een wagentje, beertje bij het bed. De een is nog leuker dan de andere.
En het volledige patroon van deze quilt staat er in, ook de quiltlijnen voor de rand en in de blokken. Vind hem echt geweldig, geen idee of ik er ooit aan toe kom, maar plaatjes kijken is ook heel erg leuk.
Natuurlijk zijn wij ook weer verder gegaan met zagen, er is al heel veel klein gezaagd, er liggen nu 11 zakken plus 3 papieren tassen met aanmaakhoutjes, hier ruimt het zo lekker op en zoon is er blij mee. Die krijgt weer voorraad voor het volgend stookseizoen.

En aan dit boek ga ik vanavond beginnen. Speelt zich af in de tegenwoordige tijd en in het begin van de twintigste eeuw. Ik houd zo van zulk soort boeken waarin heden en verleden op het laatst samenvloeien in een verhaal.





2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd naar een Dear Jane in grijstinten. Ik zie vanzelf wel wat langs komen. Succes. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een prachtige lapjes heb je daar liggen!
    Dear Jane..., dat is echt een jarenproject hoor en een geduld dat je moet hebben...

    BeantwoordenVerwijderen