zaterdag 29 juli 2017

Taart en cake..smash


Vorige week heeft Jane voor haar eerste verjaardag een cake..smash gedaan. De foto's zijn in de fotostudio door een vriendin van dochter gemaakt. Ze kennen elkaar al vanaf de kleuterschool en ik ook natuurlijk. De taart mocht ik maken, een gewone simpele cake van een pak cakemix die met water vermengd moest worden (hij werd toch niet gegeten). Daaromheen een laag botercrème om de rand van fondant te laten plakken, een vlindertje om het naadje weg te werken en daarna volgespoten met rozetjes van botercrème. Was erg leuk om te doen.
Hier nog even in beeld toen ze nog in volle glorie en schoon was. Ook het totaalplaatje van de vlaggetjes is hier goed te zien.
Lekker onder de crème en fondant, wel met beetje hulp van haar papa, want Jane houdt niet zo van vieze handjes.
Ik was heel enthousiast begonnen met het beertje, kop in elkaar genaaid en bij het keren zag ik pas dat ik de oren er verkeerd had aangenaaid. Zo suf, gewoon niet opgelet. Uitgehaald heb ik het al en 1 oor zit inmiddels al goed. Wil de beer ook in het groot maken met hexies en pentagonnen van 2 inch en daar pak ik de Australische lapjes weer bij. Maar moet nog heel eventjes wachten.

Van de week toen het een droge dag was ook nog een kilootje buikspek op de bbq gelegd, niet voor ons, maar voor iemand anders op verzoek. Die had het bij schoonzoon geproefd en vroeg of ik het ook een keer voor hem wilde maken. Meestal ga ik niet op dat soort verzoeken in, maar voor deze ene keer heb ik dat wel gedaan, ik heb het geruild voor 4 makrelen. Die waren 's nachts gerookt/gestoomd (weet ik veel) en een paar uur laten lagen ze bij mij op het aanrecht. We hebben er van gesmuld, was geen slechte ruil. Maar de volgende keer is het weer voor mij, hoewel dat nog even duurt want het schijnt slecht weer te blijven van de week.


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal weer en die foto's van de cakesmash zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkere taart, haha. En die beer met die geweldige oren. Balen en lachen zo'n situatie. Fijne dag. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een cakesmawh, dat is een nieuw woord voor me *Ü*. De foto's zijn in ieder geval prachtig! Wat staat Jane er prachtig op. Jeetje alweer 1 jaar....waar blijft de tijd hé..
    Wat jammer dat je de beeroortjes overnieuw moest doen; bij de volgende gaat dat nu zeker in één keer goed denk ik :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mevrouwtje Jane zit daar prachtig op een echte roze wolk!
    Wat een feest is zo'n eerste verjaardag hè...
    En natuurlijk ben je weer met lapjes in de weer geweest, dat beertje komt vast weer goed. Zulke dingen overkomen mij ook wel, en dan kan ik er later om lachen en vind ik mezelf zo'n suffie...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen