dinsdag 8 augustus 2017

Over van alles

 Om te beginnen heb ik een pond aardbeien gedroogd en dit is er van overgebleven, een klein potje met gedroogde plakjes aardbei, benieuwd hoe het smaakt in de cupcakes die ik er later van ga bakken. Ik hoef in ieder geval niet niet bang te zijn dat het beslag te nat wordt. :-)
Voor de allereerste keer heb ik 2 bollen Fenna kunnen kopen en dan ook nog in een leuke kleur, daar worden tzt poppenkleertjes van gebreid, maar dat is van later zorg, eerst moet er nog een pop aangeschaft worden en dan weet ik pas de maat voor de kleertjes. Maar het garen heb ik vast in huis.
Dit boek heb ik aangeschaft, heb er heel lang over nagedacht, ik houd nog steeds niet van haken, maar ik viel voor deze krans
zo leuk, met de sneeuwpoppen en de sneeuwvlokken. En dan niet op een gehaakte krans, dat vind ik net weer wat teveel haakwerk, maar ik heb nog een mooie wilgentenen krans en daar kan ik vast wel wat mee, dus als het wat slechter weer wordt, ga ik toch maar weer aan de haak.

De oren van het berenkopje zitten inmiddels ook op de goede plek en toen meteen maar de ogen en snuitje er op genaaid en gevuld, dus die is klaar, nu de rest van het beertje nog vullen en dichtnaaien, op de achterpootjes na, die ben ik nog in elkaar aan het puzzelen.
Dit boek ben ik nu aan het lezen en ik vind het geweldig. Het speelt zich af in 1937 rond kerstmis in 2 families die allebei in een landhuis wonen met alle geheimen en schandaaltjes.
Het leest lekker weg en ik bof want ik heb nog 2 boeken van deze schrijfster, ik ben voorlopig zoet.
Ik was van plan om iedere week weer een logje neer te zetten, heb ik net niet gehaald afgelopen weekend, maar toch nog niet al te laat in de week. Ik vind het zo makkelijk om later nog even iets na te slaan en dat heb ik niet van vorig jaar, gewoon even in de versloffing geraakt door alles wat er op baby gebied is gebeurd. Maar nu alles zo'n beetje in het ritme van alledag is, gaat het weer zoals ik wilde dat het zou gaan :-).






5 opmerkingen:

  1. Gedroogde aardbeien? Hoe heb je dat gedaan? Het lijkt me inderdaad superhandig voor in baksels.
    Wat een leuk wintertafereeltje/krans. Op een wilgentenenkrans staat het óók vast heel leuk (al vind ik de gehaakte ook heel mooi, maar ik begrijp dat je als niet favoriete haakster dat nou net even te veel vindt *Ü*.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind die krans ook geweldig, en wat een werk! Goed idee om een tenen krans ervoor te nemen!
    Je hebt alweer wat ideeën om te maken dus als de donkere dagen komen heb je het wéér druk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, het lukt je goed om weer van tijd tot tijd te bloggen! En het moet gewoon haalbare kaart voor jezelf blijven toch?
    Waarom houd je niet van haken, Marian? Ik snap er niks van...
    Je bent zo handig op allerlei gebied, wat is er toch aan de hand met haken...
    Het is echt lekker leesweer hè... Nou ja, wanneer eigenlijk niet?
    Maar ik lees met regenweer toch meer dan anders.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt weer vooruit met al die aangeschafte spullen. En je moet bloggen wanneer je kunt. Soms lukt het me een tijd 2x per week en dan met moeite 1x in de week. Gewoon wanneer je kunt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kleurtjes heeft die Fenna! Voor de krans kun je natuurlijk ook een jasje breien in plaats van haken.

    BeantwoordenVerwijderen