zondag 19 juni 2011

Handdoek en taartjes

Deze foto hadden jullie nog te goed. Ik ergerde me zo aan de handdoek voor het handen wassen, die steeds ergens op het aanrecht rondslingerde. Dus heb ik op Ravelry, onder de naam towel top, een oplossing gevonden. Eerst een rij kettingsteken net onder een bovenzoom geborduurd en die steken op de breinaald genomen en er een bovenstuk aangebreid, een knoopsgat en knoop maakte het compleet. Ik heb hem nu aan de koelkastgreep hangen, maar hij kan ook aan de greep van een lade of kastje hangen.
Deze tweepersoons taartjes heb ik gisteravond gemaakt, de basis is biscuit, wat nog ik met pasen had ingevroren van het grote overschot wat ik toen had :-). Is toch wel makkelijk zoveel voorraad. De kleuren van de bloemen komen niet helemaal overeen. Op de roze taartjes zitten echt hele rode bloemen, maar ze hebben nu zo'n vreemde kleur en die op de gele taartjes zijn roze, ze lijken bijna eender van kleur op de foto. Ze zijn geïnspireerd op Bollywood, jammer genoeg had ik geen goudglitter om ze verder erop te laten lijken :-) Dan had ik geen stipjes genomen maar krullen en die laten goudglitteren :-) Voor het bekleden met marsepein moet ik nog steeds oefenen, het lukt me nog niet om het netjes om het taartje te krijgen, komt misschien ook wel omdat ze rechthoekig zijn. Oefenen is niet zo erg, hebben we weer wat lekkers te eten :-)

4 opmerkingen:

  1. Mjammie die zien er lekker uit Marian!!!!
    En een mooie oplossing voor je handdoek!!!;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat handig die handdoek, jammer genoeg hebben wij geen handvat aan de koelkast want ik vind het een heel leuk idee.Maar dan moet je al je handdoeken zo doen of ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat ziet er lekker uit Marian en ook handig die handdoek
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wah, wat een lekkere taartjes...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen